» » » Zakaj je pametno spremljati od kod prihaja obisk na našo spletno stran?

Zakaj je pametno spremljati od kod prihaja obisk na našo spletno stran?

Napisano v: Blog, Btb | 0

V tokrat, spet, internet nasvetih za izboljšanje mizarskih (in tudi drugih) spletnih strani, bom predstavil od kod sploh prihaja promet (obisk) na spletno stran in zakaj je dobro, da to upoštevamo pri svojem spletnem nastopu.

Generalno, obisk na splet prihaja na dva načina:

  • s plačljivimi metodami (adwords, FB kampanje, zakup bannerjev, zakup PR člankov na velikih medijih,…)
  • z neplačljivimi metodami (bloganje, email marketing, FB kampanje po naravni poti, infografike, YouTube,….)

Primer:

če npr. stranka išče jedilnice in to vtipka v Google, se ji prikaže spodnja slika:

nasveti za boljšo spletno stran
Kje na Googlu se pojavijo plačljivi oglasi in kje neplačjivi prikazi?

V rdečem kvadratu (se pravi na vrhu vidnega polja in v desnem stolpcu) se prikažejo spletne strani, ki so zakupile besedo “jedilnice”, v zelenem okvirčku pa strani, ki se v Googlu prikažejo po “naravni poti” (brez plačila in zakupa določene besede).

Naslednje kar je dobro, da upoštevamo pri spletnem nastopu je, skozi katere besede, pridejo obiskovalci na našo stran:

  • če smo zelo dobro prepoznavna blagovna znamka, spletni obiskovalci prihajajo na našo spletno stran, (tudi) skozi naš brand. Tak primer je recimo Coca Cola:
nasveti za boljšo spletno stran
Coca Cola mesečno na svetovni ravni, vtipka v Google, milijon in pol ljudi.
  • drugi del spletnih obiskovalcev pride na našo spletno stran, skozi njihova iskanja rešitev, idej, akcij, popustov, dobre ponudbe. Ti ne vtipkajo naše znamke v Google (ker nismo tako dobro poznani kot Coca Cola), ampak besedo ali besedno frazo, preko katere “domnevajo”, da bodo prišli do svojega odgovora.

Recimo, nekdo, ki ga zanima, kje nabaviti cenovno ugodna svetila, morda vtipka: ugodne luči (slika spodaj)

nasveti za boljšo spletno stran
Tega zanimajo ugodne luči :).

Zakaj je dobro, da vemo od kod prihaja promet na našo spletno stran?

Nekateri podjetniki, ki so s svojo branžo prisotni na trgu že leta in leta (ne na spletu, ampak v realnem življenju), lahko hitro ugotovijo, da je njihova znamka, spletno povsem neprepoznavna. In v tem primeru prepoznajo rezervo za izboljšanje svojega poslovanja.

Kako naredite to?

Preprosto vtipkajte v Google Keyword planner (povezava tukaj) ime svoje znamke in se pustite (pozitivno ali negativno šokirati o tem kolikokrat se vaša blagovna znamka sploh na mesec vtipka v Google):

Primerček:

Optika Clarus (poznamo iz televizije) ima na mesečni ravni v Sloveniji zelo zadovoljivo število mesečnih iskanj:

planer1
Zelo zadovoljiv rezultat Optike Clarus. 2900 mesečnih vtipkanj.

Zdaj pozor:

večini podjetnikov je pomembna prva stran in večina meni, da spletni obiskovalci pridejo na spletno stran preko prve spletne strani.

Čeprav na spletu obstajajo tudi ljudje, ki iščejo npr:

  • poceni očala
rezerva
Opomba: Posnetek na datum zapisa prispevka (10.12.2014)

Za več besed nisem šel preverjat ali se optika Clarus pojavlja na prvi strani Googla ali ne, prilagam pa raje spodnjo sliko:

nasveti za boljšo spletno stran
Ali smo na vsa ta iskanja na prvi strani Googla?

Zgornja slika je samo “izsek” nekaterih kombinacij, ki jih ljudje vtipkajo v Google na temo očal. Na spletu obstaja kopica orodij s katerimi lahko iščete kaj vse ljudje vtipkajo v Google (primer: Ubersuggest)

Na vse te besede, spletni obiskovalci ne nujno priletijo na vašo prvo stran. Ali sploh katero vašo stran.

In:

Ali si želite, da priletijo na prvo stran ti, ki iščejo recimo samo “servis za očala” oz. ali ni bolje, če nekdo, ki vtipka “servis za očala” prileti takoj na stran s kontaktnimi podatki kjer dobi vašega serviserja.

Kako dosežemo, da ljudje priletijo na ciljano spletno stran?

Kratek odgovor:

vsebino na spletni strani se potrudimo maksimalno pripraviti tako, da zajema odgovor na to, kar vtipkovalec besedne zveze, vtipka.

  • Če nekdo vtipka “poceni očala”, pripravimo podstran za to besedno zvezo.
  • Če nekdo vtipka “servis očal”, pripravimo podstran za to besedno zvezo.
  • Če nekdo vtipka “moderna rjava očala”, pripravimo podstran na to besedno zvezo.
  • in tako naprej (na vse mogoče kar ljudje vtipkajo na temo našega produkta v Google)

Koliko dela to vzame in kdaj je konec?

To vprašanje in odgovor na to, sem postavil zato, ker me ogromno zainteresiranih za sodelovanje z Mizarstvo.si, dejansko vpraša kje se bo naša spletna stran “končala” in kam gremo.

Odgovor:

dokler bomo našli besede in besedne zveze na katere ljudje iščejo produkte naših naročnikov, imamo motiv, da na to temo napišemo prispevek.

Povem drugače (s primerom):

spletni ustvarjalci po večini poznamo Moz (podjetje, ki ponuja produkte za merjenje in izboljšanje spletnega nastopa). Debelih deset let, vsak dan, več kot 100 avtorjev, ustvarja vsebine v povezavi z boljšim spletnim nastopom.

nasveti za boljšo spletno stran
Ustvarjlaci na Moz-u.

In takšnih strani je na spletu ogromno.

Ali je torej skrivnost spletnega uspeha v količini zapisov?

Ne.

Sodi pa redno udejstvovanje, obveščanje, informiranje in “biti na sceni”, v sestavni del spletnega uspeha.

Drugi del je kakovostna vsebina.

Lahko imate 300.000 zapisov, a, če jih ljudje ne spremljajo, če niso zanimivi in še posebej, če niso uporabni, to ne šteje nič.

Dokaz: takšne strani Google razume kot content farme (strani z ogromnimi količinami neuporabnih informacij). Če vas zanima podrobno, tukaj o tem Wikipedia.

Da ne bo bolela glava, tukaj tokrat zaključim.

Bo pa nedvomno sledilo temu še nadaljevanje… 🙂

Uspešno.

p.s.:

Domača naloga

Recimo, da ste mizar specializiran za izdelavo in montažo notranjih vrat.

Vtipkajte v Google eno za drugo naslednje besedne zveze:

  • izdelava notranjih vrat
  • nakup notranjih vrat
  • prodaja notranjih vrat
  • ugodna notranja vrata
  • montaža notranjih vrat
  • lesena notranja vrata,….. itn

Če vaše spletne strani ne najdete na prvi strani Googla, imate rezervo.
Samo teh vtipkanj je na mesečni ravni kar lepa številka.

Če ste specializirani za karkoli drugega, vtipkajte odebeljene besede plus vaš produkt

Pregled ponudbe za sodelovanje na Mizarstvo.si

Pregled celotnega bloga

The following two tabs change content below.

Matija Zajšek

Lastnik in vodja projekta Mizarstvo.si