Okrog optimizacije spletnih strani je napisano ogromno nasvetov in namigov, ki znajo zelo koristiti pri vašem optimiziranju internetnih strani. Žal je med njimi tudi ogromno SEO mitov, za katere ocenjujete, da jih pomembno upoštevati pri SEO, v resnici pa ne držijo in vam njihova implementacija jemlje predvsem ogromno časa.
Spodaj je predstavljenih 5 SEO mitov, ki vzame največ časa…
SEO mit št.1 – Količina člankov je pomembna za višjo uvrstitev na Googlu
Najbrž zaradi količine člankov, ki jih objavljajo na svojih spletnih straneh, največje in najbolj poznane SEO agencije (Semrush, Ahrefs, Moz,…) precej SEO urednikov spletnih strani domneva, da je količina člankov, ki jih objavi posamezna spletna stran v direktni povezavi z višjo uvrstitvijo spletne strani na Googlu.
Pisanje ogromne količine člankov vzame ogromno časa, denarja, pa tudi usklajevanja med pisci. Zato je pisanje ogromne količine člankov v prepričanju, da bo slednje prispevalo k višji uvrščenosti spletne strani na Googlu, zdaleč najpogostejši in najbolj napačno razumljen SEO mit. Ki pravzaprav vzame največ časa.
Google ne upošteva količine vseh objavljenih člankov na neki spletni strani za njeno višje uvrščanje na Googlu, ampak gleda vsak posamezen objavljen članek v primerjavi s kakovostjo ostalih objavljenih člankov na drugih spletnih straneh in vašega uvrsti, glede na kakovost, na ustrezno mesto. Ne glede na to ali ima vaša spletna stran še 10.000 objavljenih ostalih člankov ali ne.
SEO mit št.2 – Gostota ponavljanj targetirane ključne besede vpliva na uvrstitev vsebine na Googlu
Zelo stara SEO praksa je bila, da je spletno besedilo, ki je dovolj krat vsebovalo ponovitev posamezne ključne besede v samem besedilu, Google prepoznal kot bolj relevatno za opisovano tematiko. In posledično zato je višje uvrstil takšno spletno vsebino za posamezno targetirano ključno besedo.
A s časom je Googlov algoritem evolviral. Danes Google za razumevanje posamezne vsebine ne gleda več samo na ponavljanje posamezne ključne besede v vaših besedilih, ampak na vse mogoče druge elemente (na koga se sklicuje vaš tekst, koga omenja, ali navaja kakšne vire, o čem podobnem, glede vaše tematike ste že pisali,….). Preverite kako optimizirati spletno stran.
Večina SEO orodij sicer še vedno meri gostoto ponavljanj posamezne ključne ebsede v vašem tekstu, a to bolj zato, da vam pomaga obdržati rdečo nit in kontekst zgodbe o kateri pišete v svojem besedilu, ne pa zato, da bi to ponavljanje posamezne ključne besede bolj ali manj prispevalo k višji urvstitivi na Google.
T.i. keyword density je drugi najbolj pogosto narobe razumljen SEO mit.
SEO mit št.3 – Natančna ponovitev ključne besede v SEO naslovu vpliva na uvrstitev spletne strani na Googlu
Večina SEO ustvarjalcev smatra, da je eno izmed pravil SEO optimizacije natančna ponovitev targetirane ključne besede v naslovu spletne vsebine. Pri čemer tudi SEO orodja (kot npr. Yoast) zasvetijo zeleno, če je v naslovu uporabljena ključna beseda.
Ne obstajajo dokazi, ki bi dokazovali, da je raba natančne ponovitve ključne besede, t.i. ranking faktor za Google.
Nasprotno, obstaja nešteto primerov, ki dokazujejo, da so na prvih straneh Googla tudi spletne strani, ki ne uporabljajo niti natančne rabe targetirane ključne besede, kaj šele, da bi ta bila na levi strani naslova, kot bi to naj velevale “napredne” SEO smernice.
Poglejte sliko:
Natančna raba ključne besede v SEO naslovu je mit.
SEO mit št.4 – zaradi kopirane vsebine boste dobili kazen od Googla
Eden izmed bolj uporabljanih stavkov pri SEO optimizaciji je “opozorilo” SEO agencij, ki trdijo, da v kolikor boste kopirali vsebino, da bo vaša spletna stran prejela kazen.
Najbrž jo bo res, a ne od Googla, ampak od originalnega avtorja :).
Ne obstaja duplicate content penalty, je pa res, da ni nobene dodane vrednosti, da bi Google indeksiral in uvrstil vašo kopirano spletno vsebino med svoje prikaze v iskalniku (če se ta vsebina v ničemer ne razlikuje od originalne vsebine in v ničemer ne dodaja vrednost internetu).
Kopirana spletna vsebina ne dodaja vrednosti spletu, zato je Google ne indeksira, kazen zaradi kopirane spletne vsebine pa si lahko prej prislužite od originalnih avtorjev in vaših sledilcev (ki bodo prej ali slej opazili, da vsebino kopirate).
Več: Kako deluje optimizacija za iskalnike
SEO mit št.5 – daljši članki rangirajo bolje
To, da se daljši članki uvrščajo na Googlu višje je SEO mit. Ki pravtako vzame ogromno časa, še posebej zato, ker pisanje daljših člankov že samo po sebi, vzame več časa.
Posamezni članki na Googlu ne rangirajo višje zaradi svoje dolžine ampak zaradi svoje kakovosti in poglobljenosti obravnavane tematike, ki jo opisujejo. Res je, da, če se želite pri posameznih ključnih besedah boriti z drugimi ponudniki s podobno vsebino (ki vašo tematiko obravnava iz istega zornega kota kot vaši konkurenti), da boste morali pripraviti bolj poglobljeno tematiko na to temo (ki bo posledično tudi daljša), a ni nujno, da se targetiranja iste ključne besede, kot jo “napadajo” vaši konkurenti lotite preko istega zornega kota.
Lotite se targetiranja na konkurenčno ključno besedo s tematiko, ki je vaši konkurenti ne obravnavajo. V tem primeru vaša vsebina ne potrebuje biti ravno najdaljša, ker bo unikatna in drugačna. Google pa ima tendenco na svojem iskalniku prikazovati relevantne in koristen vsebine, ki so obravnavane iz različnih zornih kotov in pogledov na posamezno tematiko.
Dodatne informacije:
Viri:
1 – How to Spot SEO Myths: 26 Common SEO Myths, Debunked