Malenkost sem v preteklem tednu pregledal spletne strani, ki se nanašajo na mizarsko in pohištveno branžo (in, ki v svojem spletnem nastopu ne ponujajo spletne trgovine).
Ker smo na našem blogu (povezava tukaj) že rekli, da želimo združevati kakovostne vsebine tako za iskalce in kupce mizarskih produktov in storitev kot tudi kakovostne vsebine za mizarje in opremljevalce (predvsem iz področja učinkovitega spletnega nastopa), tokrat za mizarje in opremljevalce predstavljam 4 predloge za izboljšanje svojih spletnih strani.
Ki jih lahko z malo truda, spremenijo sami. Ali pa jih dajo spremeniti svojim upravljalcem spletnih strani.
Kontaktne podatke postavite na najbolj vidno mesto na strani
Nobenega razloga ni, da vaši kontaktni podatki na spletni strani, ne bi bili vidni takoj v glavi spletne strani. Po rezultatih nekaterih spletnih raziskav, samo objava kontaktnih podatkov (telefonske številke in elektronskega naslova) poveča število povpraševanj za približno 10%.
Izklopite vse flash animacije in prikaze
Morda zgleda sicer lepo (vam, ne pa nujno obiskovalcem), a flash animacije (in na nekaterih spletnih straneh tudi vklopljen zvok), iz oči Googla, ne prinašajo nobene dodane vrednosti vaši strani. Kvečjemu upočasnijo nalaganje strani, obenem pa Googlovi robotki takšnih dodatkov ne upoštevajo pri tem ali naj vašo spletno stran uvrstijo višje ali nižje v iskalniku.
Razlog je preprosto v tem, ker Googlovi robotki animacij ne znajo prebrati. Berejo tekst, skenirajo slike, naredijo mark up cele strani, a, da bi zaradi tega, ker se na vaši strani vrti nek globus zemljice in to zgleda strašno kul, bila vaša stran uvrščena kaj višje, pa ne drži.
Samo galerija slik ne zadošča za odločitev o nakupu
V večini primerov novejših in prenovljenih spletnih strani, so IT mojstri vkomponirali predstavitev s slikcami. Razumljivo, ker spletni obiskovalci, raje kot beremo, stvari, ki jih nameravamo kupiti, pogledamo.
Slika pritegne. Nedvomno.
A trik: slika pritegne, besedilo proda.
Pomislite: če bi se spletni obiskovalci o svojem nakupu odločali samo na podlagi slikic, bi že zdavnaj bil na slikovnem iskanju v Googlu zraven prikaza slik, gumb “kupi zdaj”.
Prodaja čez slike drži čez spletne trgovine in artikle manjše vrednosti (pa tudi pri teh o odločitvi o nakupu odloča še marsikaj drugega, kot samo slika: kredibilnost prodajalca, mnenja drugih, ocene produkta, način in enostavnost plačila, cena….)
Prodaja mizarskih produktov in storitev zahteva pogovor. To vemo vsi, ki smo v tej branži. O produktu lahko naslikate vse najlepše, zraven napišete vse najboljše, pa vseeno bodo ljudje imeli vprašanja. Četudi nekdo kupuje točno tak produkt kot ga predstavljate.
Pa še to: v večini primerov mizarske in opremljevalske storitve veljajo za unikatne in individualne rešitve. V najboljšem primeru podobne nečemu kar je na slikah.
Pomanjkanje fokusa na straneh
Pomislimo kako nas najdejo potencialne stranke.
Kdor vtipka naše mizarstvo, nas tako ali tako že pozna. Kdor pa ne pozna našega mizarstva (in za te smo postavili spletno stran), pa nas čez prvo našo (vstopno) stran ne bo našel.
Ker preprosto za vse mizarje in mizarske spletne strani velja, da bo med vsemi nami, na prvi strani Googla samo 10 mizarjev (na neplačljiv način).
Kar pomeni, da bodo obiskovalci na našo spletno stran prišli preko nekega drugega iskanja, kot na besedico mizarstvo.
In večina spletnih strani (ne velja samo za mizarstvo), ob iskanjih spletnih obiskovalcev, prikaže vstopno stran oziroma je zasnova njihove spletne strani narejena tako, da pokaže čimveč vsega kar ponujamo. Na vsaki strani.
Iz naših oči logično, saj bomo temu redkemu obiskovalcu, ki po neki (po večini nam neznani poti) pride do naše strani, želeli pokazati čimveč produktov in storitev, ki jih lahko naredimo zanj.
Hec pa je, da tak obiskovalec ne išče mizarstva na splošno, ampak dejansko rešitev svojega problema.
Naleti pa na našo stran, ki ponuja vse.
Obiskovalec se v poplavi ponudbe zgubi in išče drugod. Čeprav sami nudimo to, kar morda išče. Samo našel ni takoj točno tega kar je iskal.
Primer iz spletne strani na paradigmmedia.
Stric (mimogrede, realna slika strica) na sliki nekaj ponuja. Rdeči gumb na to, da naročite ali se podrobneje zanimate za njegovo ponudbo je viden, jasen in predvsem je edini.
Nič “povlecite si” brezplačno knjigo, preglejte moj prospekt, pokličite me tja in podobno. En in edini cilj na strani. Kljub temu, da ima stran tudi vse ostale rubrike in ponudbo v vrhnjem meniju.
Tam, kjer pozovete in “lovite” ljudi, da nekaj na vaši strani naredijo, jim ne ponudite, da naredijo še nekaj drugega.
Ker, če se morajo odločati, je tudi možno, da se ne bodo odločili nič 🙂
Več kot jim daste možnosti odločanja, večja je k temu verjetnost. Preprosto, ker jih zmedete.
Velika rezerva
Priznam, da najprej, ko zavijem na katero spletno stran, preverim kako ima spletna stran urejen kanal za dotok novih obiskovalcev na stran in kako ta kanal razvija.
Med možnimi kanali so vse bolj uporabljan Facebook in Adwordsi. Manj pa bloganje (ki, če ga izvajamo pravilno lahko na razmeroma hiter način (kakšnega pol leta) zagotovi, da bomo imeli redna in konstantna povpraševanja na naši strani. Vedno.
Poglejte spodnje (raziskava hiše Convergent7, čeprav skoraj vse IT hiše ugotavljajo enako):
Organski prikazi imajo za razliko od plačljivih tendenco večje konverzije (v zgornjem primeru 150% večje).
Razlaga je v bistvu preprosta.
Kam kliknete raje?
Na plačljiv oglas ali na neplačljiv zadetek v Googlu?
Na plačljive zadetke definitivno klikne več ljudi (normalno, saj so na prvi strani Googla), a konverzija teh klikov v oddajo povpraševanja (ali oddajo druge vrste sledi, recimo oddajo elektronskega naslova, ipd…) je manjša.
Zdrava pamet pove, da se na polju, kjer nam nihče nič ne prodaja, obiskovalci počutimo bolje in varneje. Smo bolj sproščeni in dovzetni za sporočilo, ki nam je na tisti strani tudi posredovano. Drži?
In, če takšno polje potem, na nek “pameten” način, zasnubi k oddaji povpraševanja ali oddaji elektronskega naslova obiskovalca, bodo obiskovalci to naredili prej, kot na strani, na katero že priletijo s percepcijo, da se na njej nekaj prodaja.
Toliko.
Uspešno pri spletnem nastopu do naslednjič.
Pregled ponudbe za sodelovanje na Mizarstvo.si
Pregled celotnega bloga