Hej, pozdravljeni spremljevalci mizarji, podjetniki in vsi, ki nas spremljate v naših torkovih nasvetih za boljšo prodajo preko spleta.
Vem, da sem pred kratkim “moral” napisati kratko in silno poenostavljeno verzijo tega kaj za mizarje in opremljevalce s pohištvom sploh počnemo na naših spletnih straneh (ta objavica tukaj), a, ker se je po njej, vsulo še več vprašanj (namesto manj :)), tokrat bolj podrobno o tem kako lahko svojo spletno stran bolj usmerite k prodaji. In ne samo spletnemu nastopu ali vizitki.
Začnimo pa najprej s tem:
Kje na spletu oglašujemo in zakaj večina spletnih oglaševanj ne deluje?
Spletnih portalov in ponudnikov, ki nam ponujajo za niti ne pretirane zneske, več obiska na našo stran in našo večjo spletno izpostavljenost, je vedno več. In nič ne kaže, da se njihova rast ne bo ustavila (mimogrede, tudi nas, še vedno, precej podjetnikov meče v čisto enak “žakelj”).
Da ne bom z imeni kje vse je mogoče oglaševati, dajmo besedo ali dve o pristopu.
Ta je ponavadi tak:
“poglejte, dragi podjetnik, naša spletna stran ima tako velik obisk in ta narašča tako in tako hitro iz meseca v mesec in, če boste oglaševali pri nas, vas bo videlo toliko in toliko ljudi. Posledično boste zaradi tega imeli večjo prodajo”.
Sliši se logično, razumljivo in, če se v ponudbi pojavi še kak mesečni akcijski popust za takojšen pristop, gremo zraven. Normalno.
Kot pravim, cene za spletno oglaševanje, na takih mestih niso visoke. Prvi razlog za to je, ker je konkurenca spletnih ponudnikov, ki nudi to, vse večja.
Drugi razlog pa je ta (pozorno preberite):
enkrat, ko spletnemu ponudniku, uspe ujeti ritem pridobivanja vedno več novih oglaševalcev, si bodo ti isti oglaševalci želeli svoje reklame ogledati.
Kdo pa se ne vidi rad, kajne ?
Posledica:
generator obiska na takšnih oglaševalskih spletnih straneh so v tem primeru (lahko) tudi oglaševalci sami 🙂
Fino, ne?
Več kot je oglaševalcev na strani, več je obiska, in močnejši je argument prodajalca oglaševalskih storitev.
Manj nas pa pomisli, kdo točno so ti obiskovalci.
V bistvu naročniki v teh primerih kupujemo obisk in promet (ter verjamemo, da bomo zaradi tega imeli več strank).
In to celo obisk, ki ga generiramo sami.
Kako se obranimo pred takšnimi ponudbami in kako razberemo kje se oglaševanje splača?
Preprosto. Res.
Prvič: ne padimo na številke obiskovalcev.
Razen, če res niste ekstra super veliko podjetje, ki ga zanima “branding” in pojavljanje vaše blagovne znamke, potem faktor za odločitev o velikem obisku na strani naj ne bo najpomembnejši faktor za odločitev o izbiri oglaševalca.
V vsakem primeru pa bodite tečni glede tega, da se vam podrobneje razkrije, kaj točno predstavlja obisk na spletu.
Če vam podjetje ponuja možnost spletnega oglaševanja pri njih, mi verjemite, da je splet medij, kjer lahko super ekstra natančno zmerimo od kod prihaja promet, kaj si promet na vsaki strani tudi oglejuje, kaj “promet” naredi po ogledu določenih strani in še in še in še.
Dam primer za naše preljubo mizarstvo:
Da ne bodo naši naročniki hudi, sem podatke za katere strani gre, iz slike sicer zbrisal. S sliko samo hočem pokazati, da imate v Google analitiki (in drugih analitičnih orodjih) preprosto možnost vsak trenutek pogledati koliko obiskovalcev bere vaše vsebine in katere so najbolj brane.
Če jih lahko vidimo vsi (Google analitika se lahko postavi na praktično vse spletne strani), bi bilo neumno verjeti, da teh podatkov ne spremljajo oglaševalski ponudniki.
Da bi verjeli oglaševalskemu ponudniku, da ne more, ali ne zna ali da nima podatkov o tem, kaj sploh spletni oglaševalci na neki strani najbolj berejo, ni nobenega razloga.
Morda preprosto podatkov ne bodo dali, ker jih ne želijo (ali, ker na vaš produkt ali vašo storitev) preprosto nimajo še obiskovalcev.
Če skrajšam z nasvetom kako odkriti ali se oglaševanje pri kateremkoli ponudniku splača, dva nasveta:
- prvič, bodite tečni o tem kdo točno so obiskovalci in kaj točno so najbolj obiskane strani pri določenem ponudniku
- drugič, bodite pozorni ali se vam prodaja filozofija “več prometa, več kupcev”. Ker ta ne drži, prodaja pa se očitno dobro 🙂
Kje želimo oglaševati in kako najdemo primerno spletno oglaševalsko mesto?
Če dam spet na stran podjetja, ki jih zanima branding in pojavljanje njihove znamke, količinsko na vse mogočih mestih. In, če se osredotočim na majhna in srednja podjetja in podjetnike, ki želimo od svojega oglaševanja izplen, je logika preprosta:
- iščite med oglaševalci, ki merijo rezultate vašega spletnega nastopa
Ni problem plačati oglaševanja, to se boste najbrž strinjali, če se le to, ekonomsko splača. Drži?
Najlažje boste našli takšne, če rezultate vaše spletne pojavitve pri njih, merijo.
A pozor: ne samo z obiskom.
Obisk, branost in ogled vaših reklamc, vsebin, slikic produktov in še česa je osnova. Nikakor pa ne vse.
Dam primer (spet iz našega preljubega Mizarstva):
iz zgornje slikice sem izrezal samo primer ene izmed naših podstrani, ki se trenutno (v času pisanja tega prispevka), nahaja na četrtem mestu, po številu ogledov v enem mesecu:
Da me naročniki ne zadavijo, sem spet “zabrisal” podatke za katero stran gre.
Vseeno pa:
stran na sliki na mesec obišče 268 spletnih obiskovalcev. To ni malo za eno stran.
V večini primerov bi to bil celo zelo dober argument, da se nekomu proda “oglaševanje”.
Vendar….
Podatek v zadnjem stolpcu (50%), je spet podatek iz Google analitike. Tako imenovani bounce rate.
Ta prikazuje delež teh, ki se od te vsebine odbije. Morda jih vsebina ne zanima, morda ni to to kar so iskali, morda je vsebina “grda”, morda so se zmotili, morda…..
bodite pozorni: jih je na strani, ko so nanjo prileteli, zmotilo nekaj drugega (reklamca, banerčki, nagradna igra,..) in so preklopili drugam.
Zakaj sem to poudaril?
Zato, ker želim povedati, da podatek o tem kako velik je obisk nekatere strani (ali podstrani) ne sme biti razlog za odločitev za nakup spletnega oglaševanja pri komerkoli.
Vsaj ne, če ne veste še drugih podatkov.
Zraven tega koliko se jih odbije iz strani (naj vam ne bo nerodno ponudnika oglaševalskih storitev pobarati o povprečnem bounce rate-u celotne njegove strani), pa je pomembno tudi to, kaj se zgodi z drugo polovico obiskovalcev (iz zgornjega primera).
To, da so nas videli, je sicer lepo 🙂
Ampak trdim, da večina podjetnikov ne oglašujemo zato, da smo vidni in, da o nas govorijo kako smo lepi :).
Ampak, ker želimo prodati.
Kar pomeni, da me kot oglaševalca in plačnika zanima ali bo ta polovica bralcev poklicala za morebiten nakup, pojasnilo za več informacij, se morda naročila na kak brezplačni preizkus, si morda potegnila iz spleta kak informativni cenik, morda se od te strani odpravila na še katero drugo “mojo” vsebino,….
Skratka, zanima nas če in če že, kakšno sled bo obiskovalec in bralec pustil, na podlagi te vsebine.
Ta sled je lahko elektronski naslov, telefonska številka, domači naslov, Facebook profil, karkoli…. Samo nekaj, da ni naša stran sama sebi namen, ampak, da je namen strani, da pri obiskovalcu povzroči neko reakcijo.
Dam spet primer:
Konkretno naša podstran, ki se med vsemi obiskanimi našimi podstranmi, nahaja na 3.mestu in ima obiska 392 ljudi,
nam na mesečni ravni vrača 27 sledi.
Kar je: 27/293*100 =
6,8%
Povedano drugače:
6,8% spletnih obiskovalcev, ki bo “priletelo” na to stran, bo pustilo neko sled. Jasno, v naši hiši, delamo vse, da je ta sled maksimalno kakovostna.
Če nam ponudnik oglaševalske storitve že ne more postreči z informacijo o povprečnih stopnjah izplenov, zadošča, da nam dokaže, da te reči meri.
V tem primeru ste našli “oglaševalca”, ki mu je zraven obiska, pomembno tudi:
- kakovost podstrani (saj si želi, da ljudje na določeni podstrani ostanejo)
- kakovost podstrani v smislu, da ljudje, če že pridejo na stran, na podlagi nje, reagirajo
Česa se izogibajte pri spletnem oglaševanju (in kaj iščite)
- Ne kupujte banerčkov, reklamc, spletnih pasic in podobne šare, ker
35% ljudi klikne na manj kot 5 oglasov na mesec in 50% uporabnikov nikoli ne klikne na oglase.
- Če želite preko spleta prodajati, med spletnimi oglaševalci poiščite takšne, ki z vsako vašo objavo, prispevkom, člankom, slikco oz. čemerkoli, imajo nek cilj. In tega ne izvajajo prikrito (preprosto zato, ker tak način na spletu ne deluje).
Dam primer?
Cilj tega mojega današnjega zapisa je preprost:
povabiti vas, da smemo z vami opraviti brezplačni intervju o vašem podjetju.
Preprosto zato, ker naši obiskovalci zelo radi (merljivo) spremljajo razmišljanja in delovanja njim podobnih v branži.
.
Tukaj povezava za tiste, ki želite svoje podjetje
(brezplačno) predstaviti tudi pri nas