Ker smo s prvimi objavami na čisto svežem in še skoraj vročem blogu, na temo razvoja spletne strani Mizarstvo.si, šele prav začeli, in, ker večina izmed objav zaenkrat predstavlja osnovne razloge zakaj sodelovati z nami, sem za danes pripravil podrobnejši razmislek o tem kako pravilno zasnovati spletni nastop (jasno, za mizarsko pohištveno branžo).
O avtoriteti spletnih strani
O tem, da Google raje prikazuje spletne strani, ki vsebujejo relevatne, ažurne in aktualne informacije, najbrž besed več ni treba zgubljati.
Zato samo v osvežitev: bolj kot bo vaša spletna stran iz področja mizarstva, pohištva in opremljanja (ali pravzaprav iz kateregakoli drugega področja) avtoritativna, višje jo bo Google uvrščal v svojem iskalniku.
Višje kot bo uvrščena, več bo nanjo prometa. Več kot bo nanjo prometa, več bo (ob upoštevanju nekaterih drugih pogojev), povpraševanj na vaši strani.
Več kot je povpraševanj, bolj bomo srečni 🙂
Najprej o tem kako Google zmeri in določa avtoritativnost strani?
Spodnji zapis je zelo “groba” razlaga tega.
Prvi primer:
Rezultat zelo avtoritativne in relevantne spletne strani:
Slika zgoraj prikazuje rezultat za spletno stran x, ki je na trgu dobrih 10 let. Y os prikazuje stopnjo zaupanja, x os stopnjo omenjanja (citiranja, backlinkanja) na stran iz drugih spletnih strani.
Logika, ki stoji za tem pravi:
- večkrat kot je stran omenjana drugod, bolj kredibilna je
- dalj časa kot je stran na trgu, bolj zanesljiva je (poševna črta 45 stopinj prikazuje čas)
- bolj kot so vsebine zgoščene na neko tematiko (v našem primeru bi to bilo mizarstvo, pohištvo, notranja oprema), bolj avtoritativna stran je. Zgoščenost vsebin vidimo na sliki zgoraj s potemnjeno vijolično barvo (ki je najbolj intenzivna ravno po sredini poševnice).
Stran, ki ima takšno “skico” kot je na sliki zgoraj, je na odlični poti spletnega nastopa. Je avtoritativna, relevantna, zaupanja vredna.
In Google jo bo med iskanji uvrščal visoko.
Takšna stran mora svojo zgodbo samo nadaljevati.
Drugi primer:
Rezultat zgrešenega spletnega nastopa:
Slika zgoraj prikazuje spletno stran y, ki je na trgu prav tako že vrsto let. Vsebine skozi čas niso koncentrirane okrog ničesar. Kar pomeni, da strani manjka relevantnosti (oz., da Google “tehta” ali naj takšno stran pokaže višje ali ne, v primerjavi z drugimi stranmi).
Strani manjka zaupanja, se pa jo kar pogosto omenja drugod. Kar daje Googlu sumiti, da so povezave od drugod na stran, narejene “umetno“.
Po domače: stran je fantastičen kandidat, da prejme (če še ni) od Googla kazen. Ki pride v obliki tega, da Google stran sploh ne prikaže v svojem iskalniku. Ali, da jo prikaže nekje pod 200 rezultatom.
Ali čas spletnega nastopa (starost spletne strani) vpliva na kredibilnost, relevantnost in avtoritativnost strani?
Ne.
Če v svojem spletnem nastopu 10 let počnemo neumnosti, zaradi tega ne bomo nič bolj kredibilni in avtoritativni. In nič bolj reprezentativen predstavnik branže, ki jo zastopamo.
Kaj določa avtoritativnost strani?
Strokovnost, sveže vsebine, uporabne vsebine, koristne vsebine,……
Kako Google ve katere vsebine so uporabne, koristne in boljše?
Googlova analitika (GA) vemo, zna to izmeriti.
Kako dolgo se ljudje v povprečju zadržujejo na naši strani, kako dolgo ljudje ostanejo na določeni podstrani. Dalj časa kot so na strani, bolj je stran očitno zanimiva.
Prej kot obiskovalci “pobegnejo s strani” (bounce rate), bolj verjetno je, da na strani niso našli tega kar so iskali.
Takšna stran postaja manj relevantna.
Vendar pozor:
nobenega od kazalcev na strani ne moremo gledati ločeno od drugega. Ker ne pove nič. Dam primer:
Bounce vaše spletne strani je lahko velik, pa to vseeno ne pomeni, da je vaša stran slaba. Nasprotno, lahko zelo lepo žanje povpraševanja in tudi Google jo lahko prikazuje vseeno visoko.
Zakaj?
Najbolj preprost in logičen odgovor: ker trenutno na tisto iskano besedno frazo, boljše strani enostavno ni 🙂
Kaj vse to pomeni za mizarje, opremljevalce in trgovce s pohištvom, ki se trudite zgraditi dober spletni kanal za prodajo svojih produktov in storitev?
- Skrbite za to, da bodo vaše strani maksimalno relevantne.
Kako?
Ne tlačite na eno stran vaše pohištvene opreme, paste za zobe in zadnjih modelov spodnjih hlač.
- Skrbite za to, da bodo vaše strani maksimalno avtoritativne.
Kako?
Google ne šteje samo koliko imate povezav na svoje strani od drugod, ampak kako kakovostne so strani, ki kažejo na vašo spletno stran (mimogrede, Mizarstvo.si je v očeh Googla na prvem mestu na prvi strani (v trenutku pisanja te objave). Kar vam pove zakaj so naši naročniki zelo veseli povratnih povezav nazaj na njihove strani.
- Skrbite za to, da bodo vaše strani ažurne, zanimive in aktualne.
Kako?
Če za to ni “moči”, se pridružite stranem, ki ustvarjajo za vas ažurno, konstantno in aktualno. Strani, ki vam objavijo reklamco ali dve potem pa konec, lahko pomagajo k izboljšanju vaše trenutne prodaje (skozi večji obisk na njihovih straneh), a za vaš dolgoročen spletni nastop, ne pomenijo dosti.
- povezujte se z relevantnimi in drugimi stranmi vaše branže
Kako?
Recipročne povezave (jaz tebi, ti meni) po nekaterih spletnih teorijah ne prinašajo nobene koristi. Po nekaterih teorijah celo škodo. Vendar ga ni algoritma, ki bi avtomatsko neko stran uvrstil slabše že samo zaradi tega, ker sta se partnerja poslovno povezala. Prej nasprotno oz. odvisno od primera do primera.
- zastavite svoj spletni nastop na dolgoročno zgodbo
Kako?
Tako kot ste zastavili svojo dejavnost dolgoročno, tako se lotite tudi svojega spletnega nastopa. Na spletu najslabše odnesejo spletne strani, ki iščejo bližnjice, za Google prepovedane (black hat) metode in “get rich quick” poti. Kot vsepovsod drugje, vztrajnost, delo in pravilen nastop se povrne. Skozi čas.
.