» » Zakaj & in kako upoštevati ključne besede za spletno stran

Zakaj & in kako upoštevati ključne besede za spletno stran

Da (začetniški) SEO pisci včasih ključne besede za spletno stran ne uporabljajo pravilno ni nobeno presenečenje. Nekateri se vaji popolnoma izogibajo in ključnim besedam v SEO ne namenijo veliko pozornosti.

Ampak je to morda tisto, kar otežuje vaš SEO in spodkopava vaše možnosti za dobro uvrstitev?

ključne besede

Zakaj vam ključne besede otežujejo SEO

Uporaba ključnih besed za spletno stran je ponekod podcenjen proces, ponekod pa celo močno precenjen proces SEO optimizacije. V resnici ima pravilna uporaba ključnih besed v vaši spletni vsebini lahko pomembno vlogo pri boljši uvrstitvi – napačna uporaba pa nadležne posledice.

Vaši uvrstitvi lahko ključne besede grozijo, če:

  • v vsebini uporabljate napačno ključno besedo

    Če naredite napako že pri izbiri ključne besede, vas Google sploh ne bo obravnaval kot stran, ki resnično obravnava neko vsebino:

    Če pišete o morskem življenju na ključno besedo “riba,” je velika verjetnost, da vas Google ne bo uvrstil, saj je vaša vsebina “nenatančna.”
  • ključno besedo v vsebini uporabljate narobe

    Lahko, da ste izbrali odlično ključno besedo, ampak jo v besedilu uporabljate narobe:

    Če ključno besedo uporabite samo v naslovu je vaš SEO pomankljiv. Podobno, če jo uporabite prepogosto izvajate t. i. “keyword stuffing,” kar lahko povzroči, da vas Google ignorira.
  • niste izbrali “ustrezne” ključne besede glede na namen bralcev, ali pa pred izbiro besede niste upoštevali, kako se delijo

    To napako bomo podrobneje obravnavali v nadaljevanju.

Ustrezna uporaba ključne besede lahko močno zviša vaš mesečni obisk – Varcevanje-Energije.si | Cena elektrike

Spletna stran Varcevanje-Energije.si je odličen primer spletne strani, ki je s pravilno uporabo ključne besede lahko dosegla neverjetne rezultate. Mesečni obisk njihove spletne strani je 1 milijon.

Na spodnji sliki ali na povezavi Cena elektrike opazujte pravilno uporabo ključne besede cena elektrike v vsebini.

ključne besede za spletno stran - cena elektrike

Iskalčev namen je povezan z vašo izbiro ključne besede

Če se s SEO ukvarjate že več časa, veste da iskalčev namen (ali Search Intent) delimo na troje:

  • navigacijski namen (iskalec išče pot ali lokacijo ustanove)
  • informativni namen (iskalec potrebuje podatke)
  • “buy” namen (iskalec želi nekaj kupiti)

Vaša vsebina bi v praksi morala delovati kot odgovor na namen večine iskalcev.
Večina ključnih besed odgovarja svoji vrsti namena.

Kot primer si oglejmo hipotetično ključno besedo “plastična omara.” Kako bi lahko to besedo razumeli v vseh namenih?

Iskalec, ki išče z “buy” namenom nedvomno išče stran, kjer bo lahko kupil plastično omaro.

Iskalec, ki išče z informativnim namenov bo verjetno iskal nek podatek o plastični omari (npr. kdaj je prva bila narejena, ali je že na voljo “plastična” omara iz razgradljivih materialov, itd.).

Za voljo argumenta še predpostavimo, da nekje v sloveniji obstaja Cafe, ki se imenuje Plastična omara. Iskalec z navigacijskim namenom bo najverjetneje iskal navodila za pot do tega lokala.

Ker je Google pameten in pozna svoje uporabnike, ve (oz. ima odejo o tem) kaj iskalci dejansko iščejo, ko v njegov iskalnik vpišejo neko ključno besedo. Google bo v tem primeru vedel, da ko iskalci vpišejo v iskalnik besedo “plastična omara” v resnici želijo dostop do spletne trgovine.

Če to ključno besedo uporabite kot odgovor na informativni namen, vaša uvrstitev zato ne bo uspešna.

Odgovor na “Buy” namen na spletni strani Ebonitete.si – bonitetne ocene

Spletna stran Ebonitete.si je še en primer odlične uporabe ključne besede za spletno stran. V vsebini so izbrali besedo “bonitetne ocene,” ki odgovarja na “buy” namen.

To so že na začetku vsebine povezali z storitvijo, ki jo ponujajo. Glejte spodnjo sliko ali povezavo bonitetne ocene.

ključne besede za spletno stran - bonitetne ocene

Kje vse (v teoriji) uporabljamo ključne besede za spletno stran

Očiten odgovor: na spletni strani.
In sicer v:

  • glavnem (H1) naslovu, pri čemer bo optimizacija še močnejša, če ključno besedo uporabite na začetku naslova
  • poglavjih (H2) in podnaslovih (H3); uporaba ključnih besed tukaj zadostuje v 20% naslovov
  • v prvem odstavku ali uvodu; to je všeč tako Googlu kot bralcem, saj takoj razčistite o čem točno boste pisali
  • vsebini (zmerno); ključna beseda bi v 1000 besed dolgem prispevku morala biti uporabljena 6-10 krat
  • opisi slik (Image Alt Description)
  • URL naslovu ali SLUG-u (primer je lahko ta prispevek)

Malo manj očiten odgovor: v digitalnem prostoru.
In sicer na:

  • družabnih omrežjih; če promocijo izvajate tudi iz drugih platform, je priporočena uporaba ključne besede tudi tam
  • “backlinkih” ali v offsite SEO; dobro izvajanje offsite SEO vedno vključuje dosledno uporabo ključne besede

    Govorimo o grajenju povezav ali “linkov” vaše vsebine na druge spletne strani v Googlu, forume, komentarje, … Te povezave bi naj bile pripete na ključno besedo vaše vsebine.
  • TV oglasi, radio oglasi, slogani, …

Uporaba ključne besede na družabnih omrežjih – Magus.si | Sponiloza

Spletne strani se lahko širijo tudi na ostale spletne platforme. Tako je podjetje Magus.si svoje promoviranje razširilo tudi na Facebook. Na spodnji sliki vidite, kako je stran predstavila svojo vsebino Spondiloza in v objavo tudi vključila ključno besedo.

Google takšnouporabo ključne besede zazna in njegov algoritem stran uvrsti višje. Glejte prispevek spondiloza.

ključne besede za spletno stran - spondiloza

Kako delimo ključne besede za spletno stran (in kako to uporabiti v korist)

Ključne besede za spletno stran delimo glede na splošne značilnosti besed (dolžina, iskalni volumen, konkurenca, …) in glede na prednost optimizacije. Več o pomeni ključnih besed za optimizacijo spletnih strani najdete na povezavi.

Delitev ključnih besed glede na splošne značilnosti:

  • longtail (dolgorepe) ključne besede
  • generične ključne besede

Delitev glede na prednost optimizacije:

  • primarne ključne besede
  • sekundarne ključne besede

Longtail (dolgorepe) ključne besede so, kot pove že ime, daljše ključne besedne zveze (od 4 besede navzgor). Longtail ključne besede so zato raznovrstne in zmerno “unikatne.”

V iskalnik bo ključno besedo “najboljše najcenejše rdeče plišaste igrače medvedka z zelenim nosom v Sloveniji cena” vpisalo VELIKO manj ljudi kot ključno besedo “plišate igrače.”

Zato imajo te besede nizek iskalni volumen in malo konkurence – na prvo stran Googla se je s takšnimi ključnimi besedami zelo lahko uvrstiti.

Generične ključne besede so veliko krajše (eno ali dvobesedne zveze). V iskalnik jih zato vpiše veliko več ljudi – imajo visok mesečni obisk ali iskalni volumen.

Konkurenca je zato velika, in na prvo stran Googla se je težko uvrstiti (pri posebej težavnih ključnih besedah lahko proces dobre uvrstitve traja celo več let).

V obeh skupinah pa se najdejo izjeme ali “izobčenci.” Tako lahko, če pozorno iščete, najdete longtail ključno besedo, ki ima visok iskalni volumen. Ker pa ima nizko konkurenco, je lažje doseči višjo uvrstitev.

Iskanju teh “izobčencev” pravimo lov na ključne besede.

Besede zato delimo še na primarne in sekundarne, pri čemer so primarne tiste z višjim iskalnim volumnom (in jih optimiziramo najprej) in sekundarne, ki za optimizacijo niso tako velikega pomena.

Spletna stran Prvafina.si uporablja generične, primarne ključne besede, kot je npr. odkup terjatve

Na spodnji sliki vidite izsek iz prispevka spletne strani Prvafina.si. Ta se ukvarja z optimizacijo že več časa in ve kako izbrati ustrezne ključne besede.

S prispevkom na sliki targetirajo kar na tri ključne besede – ena izmed teh je odkup terjatve, ostale pa poskusite poiskati sami.

ključne besedeza spletno stran - odkup terjatve

Pri “lovu” na ključne besede za spletno stran vam lahko pomagajo številna orodja

Tudi tisti, ki se ne ukvarjajo s SEO pogosto na kanalih kot so YouTube zasledijo reklame, ki gredo nekako v tem smislu: “Are having trouble finding the right keywords? Try [ime plačljive aplikacije]!

Na srečo niso vsa SEO orodja, ki vam pomagajo najti ključne besede za spletno stran, plačljiva. Nekaj takšnih uporabljamo sami že več časa. Med te sodijo:

  • Google Autosuggest (najverjetneje orodje že več časa uporabljate, ne da bi se zavedali, da je odličen pripomoček za iskanje sorodnih ključnih besed)
  • Keyword Surfer (100% brezplačen vtičnik za Chrome, ki zraven ključne besede izpiše iskalni volumen; odlično deluje v kombinaciji z Google Autosuggest)
  • Ubersuggest (stran svetovnega SEO mojstra Neai Patela navede vse kar morate vedeti o ključni besedi – na voljo so samo tri brezplačna iskanja dnevno)
  • Keyword Shitter (odlična stran za iskanje sorodnih ključnih besed, ki gredo v nedogled)

Iskanje ustreznih besed za vašo spletno stran spada pod optimizacijo spletnih strani. O tem več govorimo na Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si.
O ključnih besedah za SEO je še več razloženo v spodnjem posnetku:

Dodatne informacije: