» » Zakaj ni vaš email marketing učinkovit [in kaj narediti, da bo]

Zakaj ni vaš email marketing učinkovit [in kaj narediti, da bo]

Marsikateri lastnik spletne strani je med različnimi spletnimi kanali, poskušal razviti tudi email marketing. In marsikdo je pri učinkovitosti svojega email marketinga, tudi “pogorel”.

Podatki študije Nielsen Norman Group (vir 1), celo pravijo tako:

👉 na povprečni spletni strani, imajo obiskovalci, na voljo zgolj toliko časa, da preberejo največ 28% besed
👉 v povprečju samo 4% ogledov strani predstavlja oglede vsebin nad 10 minut
👉 vsebino s katero se bralec “mora” strinjati (npr. splošni pogoji) v povprečju preberemo v največ 10%
👉 čas zadržanosti obiskovalcev na spletnih straneh narašča z velikostjo vsebine s hitrostjo približno 4,4 sekunde na 100 besed…

Posledično, manj kot je branosti na vaših spletnih straneh, manjša je verjetnost, da se bodo bralci spletne strani, sploh naročali na prejemanje email novic internetne strani.

Spodaj so predstavljeni glavni razlogi zakaj na marsikateri spletni strani email marketing ni učinkovit. Ob vsakem izmed razlogov je tudi podan namig kako odpravite težavo.

Email marketing ni učinkovit, ker ne dosegate zadovoljive stopnje rasti novih prejemnikov e sporočil

Kljub temu, da je raziskava Statiste odkrila, da v povprečju pregledujemo svoj elektronski predal od 1 do 3 krat na dan, obstajajo marketinške študije, ki dokazujejo, da v povprečju ne preberemo kar 35% vseh prejetih elektronskih sporočil:

Glavni razlog zakaj email marketing ni učinkovit se pogosto skriva v tem, ker podjetja ne uspejo zgraditi učinkovitih sistemov in prodajnih lijakov za naraščanje baze prejemnikov e sporočil.

2 glavna izziva email marketinga že vrsto let ostajata “natančnost targetiranja” s pomočjo email marketinga in doseganje rasti prejemnikov e sporočil:

Stopnja rasti prejemnikov email novic posamezne internetne strani ne narašča zato, ker lastniki spletnih strani, nimajo izdelane ustrezne strategije za rast baze prejemnikov njihovih novic.

Če ni načrta, pa si tudi rezultatov ne gre obetati.

Lead magneti, ki bi morali biti na pristajalnih straneh, glavni generator novih elektronskih naslovov obiskovalcev spletnih strani, so izdelani preveč splošno, kar se odraža v netargetirano ujetih elektronskih naslovih, ki onemogočajo segmentacijo pošiljanja elektronskih novic, hkrati pa lead magneti vsebujejo preveč splošna vabila, ki ne pritegujejo/animirajo dovolj k oddaji elektronskih naslovov v zameno za dodatne informacije..

NAMIG: V email marketingu in spletnem marketingu na sploh velja pravilo, da to kar sejemo, tudi žanjemo.
Če svojim obiskovalcem spletnih strani, v zameno za njihov elektronski naslov, obljubljate splošne informacije, pričakujte tudi njihov splošen email naslov (ki ga je zelo težko targetirati s specifičnimi vsebinami).
Bolj kot se potrudite biti konkretni pri izdelavi lead magneta, preko katerega želite pridobiti elektronske naslove, bolj specifične elektronske naslove, si lahko obetate.

Email marketing ni učinkovit, ker ni personaliziran

Kar 74% tržnikov pri svojem delu trdi, da personalizacija v email marketingu izboljša odzivnost targetirane publike. Elektronska sporočila, ki vsebujejo personalizacijo imajo 26% večjo verjetnost, da bodo odprta od tistih, ki ne vsebujejo personalizacije (vir 2).

Personalizirana email sporočila prinašajo naslednje koristi:

  • izstopajo v poplavi neštetega števila prejetih e sporočil s tem, ko npr. v glavi sporočila vsebujejo ime prejemnika
  • personalizirana sporočila dosegajo bistveno višjo stopnjo klikabilnosti od nepersonaliziranih
  • personalizirana sporočila izboljšujejo izkušnjo prejemnikov, ker se trudijo navezati bolj oseben stik s prejemniki

S pomočjo prilagojenih e sporočil na posameznika dosegajo podjetja celo do 6 krat večjo spletno prodajo kot s pošiljanjem splošnih in generičnih sporočil svojim strankam.

Na podlagi teh rezultatov obstaja na spletu (z razlogom) vedno večje število programov, ki omogočajo avtomatizacijo personaliziranih e sporočil, s čimer je močno zmanjšan tudi čas priprave individualnih sporočil prejemnikom.

NAMIG: Da bi s pomočjo personaliziranih e sporočil dosegali še večje rezultate, določite cilje pošiljanja personaliziranih sporočil. Največkrat so ti cilji vezani na rast prejemnikov e personaliziranih sporočil (npr. s spodbujanjem deljenja prejetih sporočil), rast odzivnosti na sporočila (npr. s spodbujanjem komentarjev na sporočila) ali na rast konverzij personaliziranih sporočil (npr. s prodajnimi akcijami, namenjenimi izključno prejemniku e sporočila).

Email marketing ni učinkovit zaradi zastarane baze prejemnikov e sporočil

Bolj kot je stara baza prejemnikov e sporočil, manj učinkovito bo vaše pošiljanje elektronskih sporočil. Po podatkih DMA (Direct marketing association) je stopnja spreminjanja elektronskih naslovov posameznikov na leto kar 31%.

To pomeni, da se v eni tretjini vseh primerov, elektronski naslovi spreminjajo vsako leto.

Gledano iz oči izvajalca email marketinga, to pomeni, da v kolikor pošiljate elektronske naslove leto dni stari bazi prejemnikov e sporočil, obstoji verjetnost, da najmanj 1 tretjini pošiljate sporočila na zastarele e naslove (ki sploh več nimajo prejemnika).

Eden izmed glavnih izzivov sodobnega email marketinga, je ustvarjanje AKTUALNE baze prejemnikov e sporočil. Aktualna baza je tista, ki vsebuje elektronske naslove ZAINTERESIRANIH posameznikov ter hkrati elektronske naslove posameznikov, ki so mlajši od leta dni.

Pošiljanje elektronskih sporočil ni brezplačno. Predstavljajte si, da imate v svoji bazi prejemnikov 100.000 elektronskih naslovov, od katerih jih je polovica starejših od leta dni.

Pošiljanje 50.000 elektronskih sporočil naslovom, ki ne obstajajo, stane enako kot pošiljanje 50.000 sporočil naslovom, ki obstajajo.

NAMIG: Za čiščenje baze vaših prejemnikov e sporočil lahko uporabite različne prijeme. Bodisi, da “zaostrite” pogoje za naročanje na e sporočila (namesto enojno, dvojno opt in preverjanje), vsake toliko časa lahko izvedete avtomatizirani emailing v katerem prosite za potrditev prejemanja vaših sporočil, itd…

Dodatne informacije za bolj učinkovit email marketing najdete na povezavi Digitalni marketing na Mizarstvo.si ali v spodnjem videu:

Viri:

1 – How Little Do Users Read?
2 – 25 Email Personalization Stats That Might Surprise You