Če je v članku, na povezavi SEO-Praktik.si, podrobneje razloženo kaj je pristajalna stran in kako pristajalne strani izdelati prodajno učinkovito, vključno s predstavitvijo vseh elementov učinkovitih pristajalnih strani, je v nadaljevanju tega zapisa, podrobneje razloženo kako meriti učinkovitost pristajalnih strani.
Najbolj značilne in najbolj pogoste metrike s katerimi se meri učinkovitost pristajalnih strani, so:
Page views oz. število ogledov pristajalne strani (npr. na mesec)
Število ogledov pristajalne strani (npr. na mesec) pove koliko različnih unikatnih ogledov je prejela posamezna pristajalna stran.
Podatek o številu ogledov posamezne pristajalne spletne strani najdete v Google analitiki ali v Google search konzoli, pod zavihkom uspešnost (pri čemer v tabularičnem pregledu nastavite pogled na prikaz url naslovov ter število klikov na posamezni url naslov).
Poglejte spodnjo sliko….
Ta prikazuje število ogledov posameznih url naslovov na spletni strani mizarstvo.si, v zadnjih treh mesecih:
Normalno je pričakovati, da bo število ogledov vaših pristajalnih strani, naraslo v času, ko promovirate posamezno pristajalno stran skozi plačljive, spletne oglaševalske kampanje, sicer pa vam lahko število ogledov posamezne pristajalne spletne strani, narašča tudi, če ne plačujete za oglaševalske spletne kampanje, ampak se odločite za SEO optimizacijo vaše pristajalne strani (saj je SEO optimizacija postopek, ki prinaša vedno večje število obiskovalcev na vaše internetne strani, brez izvajanja plačljivih kampanj).
Podrobno je o tem kaj je SEO optimizacija, opisano v članku na povezavi.
Bounce rate oz. stopnja odboja obiskovalcev od pristajalne strani
Bounce rate oz. stopnja odboja je metrika, ki pove v kakšnem deležu (v %) se obiskovalci odbijejo od vaše pristajalne spletne strani.
Razumevanje pojma stopnja odboja je pogosto zmotno, saj večina tistih, ki se prvič srečajo s pojmom bounce rate, smatra, da je dobra stopnja odboja od pristajalnih strani tista, ki je avtomatsko nižja. Pozneje in manj kot se obiskovalci pristajalne spletne strani, odbijejo od pristajalne strani, boljše bi naj bilo, a to ne drži.
Ker, stopnja odboja ne pove kam se obiskovalci odbijejo (ampak v kakšnem deležu se odbijajo od pristajalnih strani), je možno, da se obiskovalci od pristajalne strani odbijajo tudi v notranjost spletne strani (in ne samo nazaj na iskalnik Google). V tem primeru bi tudi visoka stopnja odboja lahko bila pozitiven podatek o učinkovitosti pristajalne strani.
Primer…..
vtipkajte v iskalnik besedico “vreme” in razmislite o tem ali po tem, ko ste prejeli informacijo o vremenu, še naprej brskate po prikazani spletni strani ali se vrnete nazaj na Google.
Trajanje ogleda pristajalne strani oz. Session duration
Trajanje ogleda pristajalne strani je podatek, ki pove kako učinkovita je pristajalna spletna stran iz vidika razumljivosti predstavljene vsebine na pristajalni strani in iz vidika koristi, ki jih prinaša predstavljena ponudba na pristajalni strani.
Hkrati pove podatek o trajanju ogleda pristajalnih strani tudi informacijo o tem kako uspešno in učinkovito uspe pristajalni strani animirati obiskovalce k prebiranju vsebine oz. izvedbi želene akcije na pristajalni vsebini in kako obiskovalci zaupajo posamezni pristajalni strani.
Pristajalna stran, ki jih obiskovalci zaupajo, v povprečju doseže višji čas zadržanosti obiskovalcev na njej.
Pristajalna stran, ki na ustrezen način predstavlja koristi in prednosti, ki jih predstavlja ponudba na posamezni pristajalni strani, v povprečju zadrži več obiskovalcev na svojih straneh, dlje časa. Hkrati je na zaupanja vredni pristajalni strani mogoče prej in v večji meri pričakovati reakcijo obiskovalcev (npr. naročilo na produkt, nakup, naročilo na e prejemanje e novic, itd….)
Podatek o povprečnem času ogleda posamezne pristajalne strani najdete v Google analitiki, v zavihku avg. session duration:
NAMIG: Na povezavi Tečaji za digitalni marketing si poglejte primer pristajalne spletne strani, ki ponuja različna individualna in skupinska izobraževanja za digitalni marketing. Na pristajalni strani bodite pozorni na to, KJE so postavljen CTA-ji (t.j. call to action gumbi, s katerimi ponudba tečajev za digitalni marketing, na povezavi, cilja na konverzije). Večina pristajalnih spletnih strani postavi svoje CTA-je (v želji, da bi obiskovalci sigurno kliknili na CTA gumb), previsoko v vsebini oz. na mesta, kjer si obiskovalec pristajalne strani še ne želi narediti naslednjega koraka. Več o ustreznem umeščanju CTA-jev na pristajalne strani je govora v zadnjem poglavju, spodaj.
Vir prometa pristajalne strani
Vir prometa pristajalne spletne strani je podatek, ki pove od kod prihajajo obiskovalci na posamezno pristajalno stran (v kakšni meri).
Vir prometa pristajalnih strani je lahko izražen v % (t.j. deleži glede na vse vire obiskovalcev) oz. v absolutnih številkah (npr. št. obiskovalcev iz družabnih omrežij v minulem mesecu).
Iz spodnje slike lahko vidite, da je glavni vir prometa na spletni strani mizarstvo.si, predvsem organski obisk:
S klikom na posamezni vir prometa v Google analitiki (pridobitev/acquisition, all traffic, landing page, pridete do konkretnih podatkov o tem koliko klikov vam je prinesel posamezni url naslov vsake izmed vaših pristajalnih strani (iz vsakega posameznega kanala).
Poglejte spodnjo sliko.
Na njej je prikazano koliko klikov je prinesel 1 teden nastopa na Googlu, med organskimi prikazi spletne strani:
Konverzija pristajalne strani
Konverzija pristajalne strani je podatek, ki pove kako učinkovita je pristajalna spletna stran iz vidika opravljanja želenega koraka, za katerega želite, da obiskovalci na pristajalnih spletnih straneh, naredijo, po tem, ko so obiskali posamezno pristajalno stran.
Pravgotovo vam ni namen, da si obiskovalci vaših pristajalnih spletnih strani, le te, samo ogledajo, ampak, da po njihovem ogledu naredijo nek naslednji korak (npr. opravijo nakup, oddajo zanimanje za sodelovanje z vami, se naročijo na e novice, itd…).
Več kot imate želenih ciljev, za katere želite, da jih obiskovalci po ogledu pristajalnih strani, naredijo, slabše rezultate pri konverziji vsakega izmed ciljev, pričakujte. Obiskovalci zelo težko (če sploh) lahko na eni pristajalni strani, naredijo 2 koraka, hkrati.
Kakovostno izdelane pristajalne strani ponujajo zato kvečjemu največ tri naslednje korake, pri čemer pa prioritetni korak, za katerega želijo, da ga opravi največ obiskovalcev pristajalnih strani, celo grafično izpostavijo.
Za merjenje učinkovitosti pristajalnih strani je potrebno za vsak želen korak/cilj pristajalne strani najprej definirati akcijo. Želene akcije definiramo z t.i. zahvalnimi stranmi (t.j. thank you pages).
Poglejte primer:
- če želite meriti število naročil na vaše e novice, na podlagi ogledov pristajalne strani, potem izdelajte zahvalno stran (url naslov, ki se bo pojavil po kliku obiskovalcev na naročilo e novic), ta url naslov pa vam naj predstavlja konverzijo. Ciljan url naslov (zahvalne strani) postavite v Google analitiki v zavihku Konverzije, goals urls:
Dodatne informacije:
- še več uporabnih vsebin na temo učinkovitega spletnega marketinga in prodaje, najdete v ostalih naših zapisih, na povezavi SEO & Digitalni marketing na Mizarstvo.si
- dodatne uporabne vsebine iz področja optimizacije in digitalnega marketinga, najdete tudi na naših “sestrskih straneh”: Vgradneomare.eu in Otroškesobe.com
- ena izmed super enostavnih, praktičnih in dejansko DELUJOČIH taktik za izboljšanje učinkovitosti vaših spletnih strani je (tudi), da podrobno preučite tiste vaše spletne konkurente, ki učinkovito na internetu, dejansko že prodajajo. Pojdite na njihov spletno stran, preglejte kako je zastavljen vsebinski nastop na njihovi spletni strani, preglejte kako imajo izvedeno SEO optimizacijo, strani in predvsem preglejte katere marketinške prijeme uporabljajo na internetni strani. Teh zagotovo ne bi uporabljali, če jim ne bi šlo. Priporočilo: dobro preglejte prodajne taktike in marketinške prijeme na internetni strani Termotom.si
Uporaben video na temo visoko konvertirajočih pristajalnih spletnih strani:
Viri:
1 – How to Measure Landing Page Success
2 – Naučite se izvajati SEO optimizacijo vaše spletne strani sami – SEO tečaj v slovenščini