Ker je prodaja preko interneta neomajna in še vedno rastoča oblika prodaje, smo pripravili članek, v katerem boste našli vse kar morate o spletni prodaji vedeti za leto 2022.
Kazalo
Vsebino smo opremili tudi s primeri uspešnih slovenskih spletnih strani, ki na svojih področjih spletno prodajo obvladajo.
Kaj je spletna prodaja (in kako se je v Sloveniji v letu 2022 spremenila)
Prodaja preko interneta, je oblika prodaje, pri kateri produkte ali storitve prodajate na spletnu.
Prodajo lahko izvajate preko:
- lastne spletne trgovine (ki jo lahko zgradite na spletni strani)
- na družabnih omrežjih (Facebook, Instagram, YouTube, …)
- na hitro rastočih trgovskih kanalih (Ebay, Amazon, Etsy, …)
- preko drugih spletnih platform (npr. E-Mail marketing)
Med kupci je vse popularnejša prodaja preko trgovskih kanalov, še posebej preko Amazona (2 milijona aktivnih prodajalcev) in Ebaya. Pri tem je Amazon popularnejši na računalnikih, Ebay pa na telefonih. (Oberlo.com)
V Sloveniji se prodaja preko takšnih kanalov še vedno razvija in pridno raste, vendar se prodajalcem pogosto izplača delovanje preko lastne spletne trgovine.
O tem, kako jo zgraditi bomo govorili kasneje.
Prodaja preko interneta je lahko obširnejša kot fizična prodaja |Panheat.si – Sončna elektrarna
Spletna stran Panheat.si je odličen primer obširne spletne prodaje. Tako se lahko ukvarjajo s prodajo sončnih elektrarn, IR panelov, prezračevalnih sistemov, toplotnih črpalk, …
Kaj je vredno prodajati preko interneta
Na internetu lahko najverjetneje kupite vse, če se dovolj potrudite. Ni pa vsakega izdelka vredno prodajati na internetu. To je lahko zaradi pomanjkanja interesa kupcev, neuporabnosti izdelka, itd. Pomembno je, da znate določiti kaj pa SE izplača prodajati na spletu.
V glavnem se na spletnu prodaja tri vrste “izdelkov”:
- produkti (pohištvo, parfumi, elektronika, …)
- storitve (pohištvo po meri, spletni tečaji, mentoriranja, …)
- E-storitve (digitalne risbe, e-knjige, …)
Da je nek produkt vreden prodaje preverite naslednje:
- vzbuja dovolj interesa (npr. kakšen je iskalni volumen oz. mesečni obisk na ključno besedo “krzneni fotelj”)
- se pogosto pojavlja v drugih oglasih (npr. na Googlovih plačanih oglasih, ali celo po televiziji in radiju)
- prodaja že poteka, ampak predvsem preko fizičnih trgovin
Lahko se zgodi, da nek produkt (ali storitev) ki ga prodajate nima velikega interesa zaradi visoke cene. V takšnih primerih interes ni najboljši pokazatelj, če se je vredno lotiti prodaje, saj se že samo en kupec doprinese več.
Prodaja terjatev je uspešen primer prodaje preko spleta – Prvafina.si
Spletna stran Prvafina.si se ukvarja z raznolikimi finančnimi storitvami. Ker je odkup in prodaja terjatev obetavna tudi v “fizičnem” svetu, spletna stran Prvafina.si ni imela težav z razširjanjem na splet.
S svojo stranjo sedaj ne pomagajo samo svojim kupcem, ampak tudi vsem ostalim, ki iščejo potrebne informacije.
Poglejte kako so prodajo in privabljanje bralcev združili v prispevku Prodaja terjatev:
Najbolj obetajoče se vrste prodaje v letu 2022
Oblike spletne prodaje se delijo na več kategorij. Med temi so trenutno najbolj priljubljene (in najbolj donosne) naslednje:
- spletna trgovina
Izraz “spletna trgovina” uporabljamo, ko govorimo o navadni trgovini na spletni strani, kjer ste zadolženi tako za dobavo, kot za dostavo izdelka.
Prednosti: Pri lastni spletni trgovini se lahko sami odločate katere izdelke želite prodajati (kar je zelo uporabno, če se kateri od izdelkov ne prodaja dobro). Prav tako sami določate ceno.
Slabosti: Ker ste zadolženi za dostavo, imate veliko stika s kupci. Včasih je tudi težje svojo prodajo razširiti v tujino. - affiliate (posredniška) trgovina
To je oblika spletne trgovine, pri kateri izdelki, ki jih prodajate niso “vaši,” ampak od nekih drugih podjetij, ki sodelujejo z vami.
Prednosti: Velika prednost posredniške trgovine je ta, da ne rabite skrbeti za dostavo izdelka, kar pomeni, da sploh nimate stika s kupci. Prav tako se lahko v celoti posvečate promociji izdelka in s tem tudi višate prodajo.
Slabosti: Delo v posredniški spletni trgovini je “tvegano.” Pogostomed dobavitelji in prodajalci pride do “nesporazuma” pri plačilu (npr. koliko je za uspešno prodajo izdelka odgovoren prodajalec, koliko pa izdelek sam). - Dropshipping
Dropshipping je prav tako posredniška oblika spletne trgovine. Z affiliate trgovino se loči samo po tem, da sodelujete s podjetji, ki prihajajo izključno iz tujine.
Prednosti: Tudi tu niste zadolženi za dostavo izdelka in nimate stika s kupci. Delate laho kjerkoli (saj so vaši sodelavci iz tujine, vi pa služite samo kot posrednik med kupcem in dobaviteljem).
Slabosti: Zaradi “razdalje” med prodajalci in dobavitelji še pogosteje pride do “nesporazumov,” pri katerih najpogosteje nasanka prodajalec. - Lead Generation spletna stran
Prodajo lahko izvajate tudi neposredno iz spletne strani, če ne prodajate izdelkov, ampak storitve. V tem primeru si zgradite spletno stran, ki je namenjena opisu storitve in splošni promociji.
Kupci pridejo v stik z vami preko osebnih podatkov, ki vam jih pošljejo. Temu pravimo “sled” ali lead, zato se takšni strani reče Lead Generation stran.
Prednosti: Enako kot pri spletni trgovini, tudi tu sami odločate kaj želite prodajati in kakšna je cena storitve. Navadno se cene pri takšni prodaji celo prilagajajo na zahteve kupca (takšne so npr. strani, ki prodajajo pohištvo po meri ipd.)
Slabosti: Pri tovrstni obliki prodaje je promocija vščasih zahtevnejša, saj storitev zahteva natanjčnejši opis, ljudje pa jih v takšni meri kot izdelke, ne potrebujejo.
Kako bonitetne storitve zahtevajo”sled” – Ebonitete.si
Lead Generation spletna stran je torej stran, ki od bralcev za vzpostavitev kontakta potrebuje neke podatke. Poglejte zakaj spletna stran Ebonitete.si spada pod to kategorijo.
Na spodnji sliki – in na povezavi bonitetne storitve – najdete del spletne strani, ki vspostavi stik med trgovcem in kupcem.
Kako raste prodaja preko interneta na družabnih omrežjih
Posebna oblika prodaje, ki se v zadnjem času močno razširja je t. i. SMM (Social Media Marketing) ali marketing preko družabnih omrežij. Vse več prodajacev svoje targetirane kupce lažje najde, ko so zbrani na eni sami platformi (npr. Facebook in Linkedin).
Prednosti: Iskanje kupcev je veliko lažje, saj so vsi zbrani skupaj (tako bi lahko npr. preko Instagrama zasledil ljubitelje določenega filma ali knjige, in izdelke, ki bi jih oglaševali njim prilagodili njihovemu okusu).
Slabosti: Ker se družabna omrežja zavedajo drastičnega narastka v prodaji preko njihovih kanalov, je promocija na vse večih kanalih plačljiva (še posebej na straneh, kot so Linkedin in Twitter).
Ostale oblike prodajo so še recimo zgoraj omenjeni E-Mail marketing, ki pa v zadnjih letih zaostaja za drugimi oblikami prodaje in šteje za “umirajočo” obliko prodaje.
Spletna stran Magus.si prodaja preko interneta s pomočjo SEO in SMM
Prednosto spletne prodaje je nedvomno v tem, da lahko za kar najboljše rezultate kombinirate prodajo preko večih platform.
Spletna stran Magus.si zato prodaja preko Googla s pomočjo optimizacije – SEO – in preko družabnih omrežij – SMM.
Vseh oblik prodaje ni potrebno izvajati z enako natančnostjo. Spletna stran Magus.si se npr. osredotoča na SEO, njihova Facebook stran pa sodi predvem promociji.
Primerjajte recimo njihov prispevek na spletni strani (Googlu) – ki ga najdete na povezavi Bolečine v križu, in pa Facebook objavo, ki jo vidite na spodnji sliki.
Kako se prodaje preko interneta najlažje naučite sami
Učenja učinkovite spletne prodaje se lahko lotite sami ali pa ob pomoči strokovnjakov.
Odličen začetek za prodajo preko interneta je učenje optimizacije spletnih strani. Postopek, bolje poznan tudi kot SEO, deluje tako, da spletno stran ali trgovino postopno spreminjate tako, da bo všeč Googlu. Posledično vas bo Googlov algoritem uvrstil višje, zato bo stran videlo več ljudi.
S SEO optimizacijo torej zvišujete vidljivost vaše spletne strani in si pridobivate več bracev. O optimizaciji, ki jo izvajamo na naši spletni strani več govorimo pod rubriko Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si.
Več o spletni prodaji si lahko pogledate v spodnjem posnetku, v katerem poznan SEO strokovnjak Wes Mcdowell predstavi glavna načela prodaje preko interneta: