Search Intent, Iskalni namen ali Iskalčev namen so vse izrazi, ki ste jih morda že slišali v svetu SEO pisanja.
V tem prispevu bomo predstavili vse najnujneše, kar morate vedeto o iskalnem namenu za boljšo optimizacijo – kaj je, kako ga delimo, kje so posebnosti, …
Morda je prav to tisto, kar vas ovira pri dobri uvrstitvi …
Kaj je Search Intent
Search Intent je tujka za izraz “iskalni namen” in se nanaša na namen, ki ga ima iskalec ob vpisovanju neke besede v spletni iskalnik.
Za trenutek si predstavljajte, da vas zanima kje poteka izdelava avtomobila. Vedeti želite npr. koliko tovarn avtomobilov je v vaši državi in kje. V Googlov iskalnik zato vpišete “tovarna avtomobila.”
Na drugi strani našega sveta se je v družini zanetil akademski prepir med dvema sodelavcema. Eden trdi, da se je industrijska izdelava avtomobila pričela že v začetku 19. stoletja. Drugi se ne strinja in je prepričan, da je prvatovarna avtomobila nastala šele proti koncu 19. stoletja. Da bi razrešila prepir, v Googlov iskalnik preprosto vpišeta “tovarna avtomobila.”
Sedaj si predstavljajte, da ste Google, ki je zadolžen za uvrščanje spletnih strani na podlagi ene ključne besede. Katero stran boste uvrstili prvo? Tisto, ki prikaže lokacijo izdelave avtomobila, ali tisto, ki se nagiba k zgodovinskemu opisu?
Pravimo, da imata oba iskalca svoj “iskalni namen.” To pomeni, da lahko v iskalnik vpišeta isto ključno besedo, pričakujeta pa različne rezultate.
Iskalni namen lahko izboljša vašo uvrstitev – Panheat.si & Sončna elektrarna
Ne samo, da vam lahko pravilno upoštevanje iskalnega namena pomaga pri uvrstitvi – slabo upoštevanje (ali ignoriranje) vam lahko dobro uvrstitev otežuje.
Spletna stran Panheat.si je odličen primer strani, ki dosledno upošteva uporabo iskalnega namena. Tega nato odlično kombinira s svojo prodajo.
Na povezavi sončna elektrarna lahko vidite kako izgleda njihov prispevek, spodaj pa bomo govorili kako lahko search intent prepoznate, upoštevate in uporabljate še vi.
Katere so tri vrste Search Intent-a
Vsaka ključna beseda ima določen iskalni namen. Če v iskalnik npr. vpišete ključno besedo “tovarna avtomobilov” boste dobili naslednje rezultate:
To pomeni, da večina iskalcev besedo “tovarna avtomobilov” v iskalnik vpiše, ker želi izvedeti lokacijo, pot do njih, ipd.
Iskalni namen delimo na tri vrste:
- Navigacijski namen
- Informacijski namen
- “Buy” namen
Navigacijski namen ima npr. ključna beseda “tovarna avtomobilov. ” Na vrhu rezultatov se namreč prikaže zemljevid, s ponujeno lokacijo in možnimi potmi.
Informacijski namen je namen, ki sta ga v našem primeru imela dva sodelavca, ko sta iskala letnico nastanka prve tovarne avtomobilov. Informativni namen je najpogosteje pojavljajoč se Search Intent.
Zadnji namen je t. i. “buy” namen. Takšen namen imajo vsi iskalci, ki imajo namen nakupa.
Kako prepoznati Search Intent ključnih besed
Poznavanje Search Intenta ključnih besed na katere ciljate, ima vsesplošno korist in je celo ugodno za vse vrste digitalnega marketinga. Na srečo se prepoznavanja iskalnega namena ključnih besed lahko lotite v treh preprostih korakih:
- Izbrano ključno besedo vpišete v Incognito Google iskalnik
Pomembno je, da pri prepoznavanju iskalnega namena uporabljate Incognito (anonimno) verzijo Googlovega iskalnika, saj uvrstitve spletnih strani ne bodo izkrivljene zaradi vaših pretekljih iskanj. - Izberite prve 3-5 uvrščene spletne strani
Ko prepoznavate iskalni namen ne iščite želenega namena v vsebinah spletne strani, ampak pustite, da ga te pokažejo same. Hitro boste ugotovili, da ima veliko spletnih strani več namenov, vendar Google uvrsti tiste, ki imajo določen namen najbolj očiten. - Iščite pojav Google Maps, Wikipedije in spletnih trgovin
Najpogosteje boste iskalni namen prepoznali na podlagi teh treh strani. Če je na prvem mestu Google Maps, je namen nedvomno navigacijski. Če je na prvem mestu Wikipedia je informativni, in če se nekaj več kot očitno prodaja, je to “buy” namen.
Mixed Search Intent
Lahko se zgodi, da Google na prva mesta postavi spletne strani, ki se po iskalnem namenu popolnoma razlikujejo med seboj. To se zgodi, ko ima ključna beseda več namenov, od katerih noben med iskalci ne izstopa.
V takšnih primerih boste imeli več svobode pri snovanju vsebine. To pomeni, da bo Google iskal avtentičnost v vsebini in celo sprejemal nove ideje.
Osnovanja vsebine pri mixed iskalnih namenih se lahko lotite po izločanju vprašalnic: KAJ, KAKO, KDAJ, ZAKAJ, … Poglejte na primer alternativne naslove:
- Kaj je Search Intent | Vse o iskalnem namenu v SEO
- Kako prepoznati Search Intent v spletnih vsebinah
- Kdaj upoštevati Search Intent za boljšo uvrstitev na Googlu
- Zakaj je pomembno upoštevati Search Intent v spletnih vsebinah
- …
Uporaba Mixed Search Intenta na Ebonitete.si – Izkaz poslovnega uspeha
Spletna stran Ebonitete.si se ukvarja predvsem s prodajo storitev. Ključne besede, na katere targetira v svoji vsebini, so pogosto mešanega iskalnega namena.
Njihovi bralci pogosto iščejo informacije in pomoč, Ebonitete.si pa jim ponudijo oboje. Tako so recimo v prispevku Izkaz poslovnega uspeha npr. predstavili nekaj osnovnih informacij …
… in nato bralcem še ponudili svojo storitev.
Kako na podlagi iskalnega namena osnovati vsebino
Ko prepoznate iskalni namen ključne besede na katero targetirate, je pomembno, da svojo vsebino tudi iskalnemu namenu prilagodite.
Če je namen besede navigacijski, je ciljanje na takšno ključno besedo nasploh odsvetotavno. Google namreč ob prepoznavi navigacijskega namena na prvo mesto postavi sebe – kot Google Maps.
Če je namen besede informativni, pa je snovanje vsebine že bolj zanimivo. Prodajo lahko izvajate tudi preko informativnega namena. Vrhunski primer takšne prodaje je spletna stran Magus.si, spodaj.
Prodaja s pomočjo informativnega namena na Magus.si – Spondiloza
Ena najuspešnejših slovenskih spletnih strani – Magus.si – se ukvarja z elektromagnetno terapijo. Njihovi bralci so predvsem tisti, ki se soočajo z določenimi zdravstvenimi težavami.
Ker na Magus.si delajo tudi strokovnjaki takšne terapije, njihova stran na prvem mestu ponuja veliko informacij o zdravstvenih težavah, ki jih elektromagnetna terapija lajša ali pozdravi.
S tem so povezali promocijo svojih izdelkov, s podatki, ki jih iščejo iskalci. Primer takšne povezave iskalnih namenov je njihov prispevek Spondiloza.
Če je namen ključne besede “buy,” je prodajo najlažje izvajati. Na prva mesta Googlovih iskalnih rezultatov lahko ciljate s pomočjo spletne trgovine, ali pa storitvene spletne strani.
Zakaj je Search Intent pomemben za SEO
Nobena skrivnost ni, da dobra uvrstitev SEO piscem sprva zelo pogosto dela težave. Čeprav so težji začetki normalen pojav, se pa tudi zgodi, da se uvrstitev s časom ne izboljša. Vaša stran je lahko do potankosti optimizirana, pa se še vedno ne bo dvignila med sladke prve tri.
Razlog za to je pogosto napačna (ali neobstoječa) ocena iskalnega namena.
Prva stvar, ki go Google opazuje pri uvrščanju, je namreč prav vsebina. Zakaj bi opazoval gostoto ključne besede in uporabo slik, če vsebina ne govori o tem kar iskalce zanima.
To lahko rešite tako, da pred pričetkom pisanja zasnove bloga obenem preverite Search Intent, na podlagi vsebine prvo uvrščenih spletnih strani.
Prepoznavanje iskalnega namena sodi pod korake spletne opitmizacije. Več o teh si lahko preberete na naši spletni strani Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si.
Kako je upoštevanje iskalnega namena pomagalo spletni strani Prvafina.si – Odkup terjatev
Upoštevanje Search Intenta in snovanje vsebine na njegovi podlagi, lahko močno pomaga vaši uvrstitvi v Googlovih rezultatih. Tako je spletna stran Prvafina.si z upoštevanjem “buy” namena lahko predstavila svojo storitev.
S prispevkom Odkup terjtev so tako lahko dosegli odlične rezultate in že dlje časa pridobivajo kupce.
Več o iskalnem namenu lahko izvete v spodnjem posnetku: