Po nekaterih marketinških raziskavah je na svetu, v vsakem trenutku, med 150 do 200, različnih socialnih omrežij. Vsako izmed njih ima svoje značilnosti in lastnosti, zato je smiselno, pred začetkom uporabe kateregakoli socialnega omrežja poznati prednosti posameznega. Še posebej, ker udeležba na vsakem socialnem omrežju, če želite preko socialnega omrežja zasledovati svoje marketinške in prodajne cilje, vzame precej energije in časa, hkrati pa tudi znanja, da do želenih marketinških ciljev tudi pridete.
Spodaj so podrobneje predstavljeni nasveti za to kako uporabljati nekatera najbolj pogosta socialna omrežja pri nas, sicer pa je najpogostejši marketinški nasvet, ki ste ga verjetno na temo rabe socialnih omrežij za komercialne in marketinške cilje, že slišali, ta, da se njihove rabe lotite premišljeno, načrtno, strateško in predvsem ne vseh, hkrati, naenkrat.
Strateški pristop k rabi socialnih omrežij z namenom zasledovanja marketinških ciljev naj bo premišljen, postopen in po načelu: “ko osvojite delovanje in dosego marketinških ciljev na enem socialnem omrežju, se lotite drugega”.
V povprečju sicer za novince traja več let, da osvojijo pristop k organski rasti na posameznih socialnih omrežjih, je pa od posameznika oz. podjetja odvisno ali se bo marketinškega nastopa na posameznem omrežju lotil organsko ali plačljivo.
Nekatera izmed socialnih omrežij delujejo skoraj izključno po načelu “pay and play” (Facebook), druga omogočajo, da z nekaj več premišljene marketinške kreativnosti, dejansko dosežete marketinške (in prodajne) rezultate tudi z organskim nastopom. Za katerega bo sicer potrebno investirati v znanje in čas.
Kazalo
Kako uporabljati LinkedIN socialno omrežje
LinkedIn socialno omrežje se najbolj uporablja za 2 namena. Prvi namen je nastop podjetij na socialnem omrežju LinkedIN za potrebe promocije, širitve na tuji trg ter za potrebe pridobivanja novih kadrov.
Zato LinkedIn socialno omrežje uporablja precej podjetij predvsem za to, da najdejo nove kadre ali, da poskušajo svojo dejavnost predstaviti tudi na širšem, tujem trgu.
Da bi čimbolj učinkovito uporabljali socialno omrežje LinkedIn, definirajte najprej namen svojega nastopa na socialnem omrežju. LinkedIn omrežje ne sodi med izjemno hitra omrežja, zato zadošča, da ste na njem proaktivno prisotni 2 do 3 krat na teden, ostala dva delovna dni pa investirate v všečkanje objav drugih, komentiranje objav drugih ter deljenje objav drugih.
Pred proaktivnim objavljanjem svojih vsebin na LinkedIN omrežju (in po identificiranem namenu nastopa na LinkedIN omrežju), določite še t.i. vsebinski načrt oz. sklop vsebin, ki jih nameravate objavljati. V ta namen si pripravite več kot 3 različne vrste vsebin, zato, da boste lahko, kljub načrtovanim 3 objavam na teden, le te, med seboj, spreminjali. S čimer boste poskrbeli za diverzifikacijo vaših vsebin – s čimer boste sledilcem ostajali bolj zanimiv, kakor pa, če vsak teden znova, komunicirate in objavljate podobne vsebine.
Na LinkedIn omrežju lahko objavljate tudi različne formate vsebin (articles, videos, preproste objave, slike, pdf dokumente, itd…). Tudi iz vidika diverzifikacije (razpršenosti) različnih formatov vsebin, je primerno, da ne nastopate ves čas z istimi vsebinami, temveč, da jih menjavate.
Primer kako LinkedIN uporablja Prva bonitetna agencija d.o.o., ki upravlja spremljanje bilanc stanja poslovnih partnerjev
Spodaj je prikazan primer organske, neplačane objave bonitetne hiše Prva bonitetna agencija d.o.o., ki podaja poslovnim partnerjem bilance stanja. V objavi bodite pozorni na uporabo emojijev, povezav znotraj objave, hashtagov, slike in ton govora v tekstu objave.
Podjetja, ki jih zanima bilanca stanja drugih podjetij, sistem ebonitete.si, na tak način, najdejo na LinkedIN-u.
Osnova kakovostne in učinkovite rabe LinkedIN profila je prvotno najprej, profesionalno urejen podjetniški profil. V kolikor želite targetirati na LinkedIN socialnem omrežju na tuje trge, si profil uredite v angleškem jeziku….
Spodaj je prikazan primer….
Primer ureditve angleškega profila podjetja Prva finančna agencija d.o.o. (ki se, med ostalim, ukvarja s faktoringom)
Prvafina.si je svoj profil uredila kratko, jedrnato in pregledno. V njem se ogledovalcem profila na kratko predstavijo kdo so, člani katere skupine so in kaj ponujajo: faktoring za domači trg in mednarodni faktoring, zavarovanje terjatev in druge finančne storitve.
Iz vidika vašega udejstvovanja na LinkedIN omrežju lahko uberete bolj ali manj proaktiven nastop.
Manj proaktiven in manj agresiven nastop načeloma vsebuje zgoraj opisane nasvete, bolj agresiven pristop pa narekuje, da na socialnem omrežju LinkedIN, najdete tudi čas za iskanje novih, vaših potencialnih tarč (t.i. account based marketing) s pomočjo LinkedIn iskalnika, kakor tudi nagovarjanje oz. gradnja odnosa s sledilci čez LinkedIN messsenger.
K bolj agresivnemu pristopu na LinkedIn omrežju sodi tudi priključevanje v mreže drugih, kar je sicer na LinkedIN-u mogoče izvajati razmeroma enostavno, saj s klikom samo izrazite željo za pridružitev neki osebi ali podjetju na LInkedIN, poveže pa vaju aplikacija sama.
Levji delež uspeha na LinkedIn omrežju predstavlja psihologija nastopa. Če boste s svojimi objavami preveč posiljivi, ves čas prodajni in se v prvi vrsti trudili predvsem pridobivati nove stranke, bodo sledilci to začutili, rast vaših sledilcev pa se bo, ne samo ustavila, ampak celo zmanjševala. Navsezadnje gre pri LinkedIn omrežju, kljub temu, da se na njem nahaja pretežno podjetniška publika, za socialno omrežje, kjer je v prvi vrsti, v ospredju mreženje, povezovanje in ne prodaja (za vsako ceno).
Parametri, na podlagi katerih se splača meriti vaš uspeh marketinško prodajnega pristopa na LinkedIN omrežju, so: število dosega vaših objav, rast števila sledilcev, odzivnost na vaše objave (število komentarjev in deljenj).
NAMIG: Učinkovite in predvsem delujoče digitalno marketinške prakse, ki vam pokažejo konkretno kako uporabljati posamezne marketinške kanale, lahko spoznate preko obiskovanja najrazličnejših tečajev za digitalni marketing. Nekateri, aktualni, individualni in skupinski tečaji za digitalni marketing so predstavljeni na povezavi.
Kako uporabljati YouTube
Prvenstveno YouTube sploh ni socialno omrežje, ampak predvsem platforma za video vsebine. Omogoča pa toliko inteakcijskih možnosti (deljenje, všečkanje, komentiranje, itd…), da ga v določeni vrsti vseeno lahko uvrščamo med socialna omrežja (ki temeljijo na video vsebinah).
YouTube se v 65% primerih uporablja za to, da se ljudje preko njega ali na njem zabavajo (gledajo video vsebine, ki jih zabavajo, npr. glasba), sicer pa je druga največja skupina uporabnikov YouTube-a, tista, ki se želi nekaj novega naučiti.
Ob upoštevanju zgornjih dveh informacij, uporabljajte torej socialno omrežje YouTube tako, da hkrati zabavate in poučujete – saj na ta način zajamete največji delež svoje ciljne publike.
Kakršnakoli je že vaša dejavnost oz. panoga v kateri delujete, poskušajte YouTube uporabljati tako, da s svojimi video vsebinami na YouTubu, hkrati informirate in izobražujete, seveda pa ves čas ustvarjanja video vsebin, skrbite tudi za to, da te zasledujejo vaše marketinške cilje na YouTubu. Medtem, ko vščečkanje in komentiranje drugih video vsebin ni toliko prva prioriteta marketinškega nastopa na YouTubu, so prvi marketinški cilji, ki si jih zadajte za YouTube lahko povezani z rastjo števila naročenih na vaš YouTubu kanal, številom ogledov vaših posameznih YouTube vsebin in seveda posledično, po ogledu vsebin, število konverzij (ki jih vaše video vsebine, zasledujejo).
Konverzijski cilji na YouTubu so lahko naročanje na vaš kanal, naročanje na vaše druge kanale (npr. sledenje na drugih socialnih omrežjih, ogled vaše spletne strani, naročanje na vašo emailing listo, nakup produktov (ponavadi izobraževalnih tečajev,…)
Primer predloga za izboljšanje vsebine z videom [blog zapis na magus.si o bolečinah v križu in medenici, ki (še) ne vsebuje video posnetka]
Dobro preglejte članek, ki pojasnjuje bolečine v križu in medenici na spletni strani magus.si (izsek članka na sliki spodaj):
Glede na kakovost in tematsko, globinsko pokritost vsebine članka o bolečinah v križu in medenici (na povezavi), se članek podjetja Magus, že nahaja na drugem mestu, na prvi strani Googla. V kolikor bi ta vsebina dodala še (svoj) video posnetek iz YouTuba, obstoji zelo velika verjetnost, da bi vsebina o bolečinah v križu in medenici, zasedla prvo mesto med prikazi vseh spletnih strani na temo bolečin v križu, saj se po nekaterih raziskavah, vsebine, ki vsebujejo video posnetek iz YouTube-a, uvrščajo na Googlu, v povprečju, 2 stopnički višje, od istih vsebin, ki ne vključujejo YouTube videov.
Zakaj se vam splača za YouTube video vsebine izvajati tudi SEO optimizacijo
YouTube kanal, za potrebe marketinga, uporabljate tako, da video vsebine, tudi ustrezno SEO optimizirate, saj si boste želeli, da se vaše vsebine, za posamezne ključne besede, ki jih uporabniki YouTuba vtipkujejo v YT, znajdejo na vrhu prikazanih video vsebin na YouTubu.
YouTube video vsebin vam ni potrebno pripravljati prepogosto kot to velja za ostala socialna omrežja. Bolj bodite raje osredotočeni na kakovost vaših video vsebin, v kolikor pa želite resno razvijati svoj YouTube kanal, pa ne bo narobe, če načrtujete pripravo video vsebin, najmanj enkrat na teden.
Pred pripravo samih video vsebin, temeljito premislite s kakšnimi vsebinami boste nastopali, da boste zanimivi in ne pozabite na to, da lahko video vsebine, objavljene v vašem YT kanalu, kasneje vpnete tudi v vaše blog zapise na spletni strani (s čimer še izboljšate kakovost in posledično, tudi uvrščenost vaših blog zapisov na Googlu).
Kako uporabljati Twitter socialno omrežje
Socialno omrežje Twitter sodi med družabnimi omrežji, ki so že sama po sebi, vsa precej hitra, med super hitra omrežja in biti proaktiven na Twiiterju pomeni precej pogosto udeležbo na njem.
Če želite učinkovito uporabljati Twitter, se morate s svojimi objavami na njem, pojavljati v povprečju osem krat na dan, sicer pa večina ljudi Twitter uporablja bodisi za kratkočasenje (opazovanje objav vplivnih) ali učenje (priključitev stroki, ki o svoji panogi, deli nasvete na Twitterju).
V komercialni smeri se Twitter precej uporablja za prodajo storitev, elektronskih knjig in tečajev in podobno, sicer pa med socialnimi omrežji, Twitter izstopa tudi po tem, da je preko njega, najhitreje mogoče pridobivati sledilce (že s preprostim in rednim retwittanjem objav drugih).
Kako uporabljati Facebook socialno omrežje
Facebook socialno omrežje, med vsemi omrežji, najmanj “skriva”, da ga je v učinkovite, komercialne namene, mogoče uporabljati le, če za promocijo na Facebooku, plačujete. Organska rast na Facebooku je izjemno počasna oz. skoraj nemogoča, medtem, ko pri plačljivi opciji, trženje na Facebook -u odlično deluje predvsem za prodajo produktov in storitev za katere se ljudje odločajo hipno (tudi stihijsko). Sem sodi prodaja čevljev, oblek, dekorja, kozmetike, nakita, daril, praktičnih pripomočkov, ipd…
Primer uporabe Facebook omrežja trgovine s tunikami Opsy.si
Na spodnji sliki je prikazan primer kako svoj nastop na Facebooku, izvaja trgovina z ženskimi tunikami Opsy.si:
Kako uporabljati Instagram socialno omrežje
Instagram socialno omrežje deluje na principu deljenja slik, posledično pa preko slikovnih vsebin, tržniki pridobivate na Instagramu sledilce, všečke in deljenja. Podobno kot Facebook, je za Instagram omrežje potrebno precej angažiranosti, uporabljati v komercialne namene, pa ga je potrebno 2 do 3 krat na dan.
NAMIG: Pri iskanju dodatnih in čimbolj praktičnih nasvetov na temo prodaje preko različnih digitalnih kanalov, se obrnite na posameznike, ki so postali strokovnjaki za digitalni marketing, na podlagi svojega praktičnega dela. Enega od takšnih specialistov za digitalni marketing (avtorja tega zapisa) najdete tudi na povezavi.
Dodatne informacije
- še več uporabnih informacij na temo digitalnega marketinga in uporabe socialnih omrežij v namene digitalnega trženja, najdete na povezavi Digitalni marketing na Mizarstvo.si
- o tem katere digitalno marketinške kanale uporabljamo na mizarstvo.si, smo pisali na povezavi