Pogovarjali smo se z Dejanom Mirom, lastnikom podjetja Akron iz Medvod, ki že več kot dve desetletji kraljuje na prestolu vodilnega proizvajalca vgradnega pohištva v Sloveniji.
Najprej vprašanje za ogrevanje: Kaj je Akron?
Družbo Akron opremljevalci stanovanj in hiš prav gotovo že zelo dobro poznajo. Smo podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo vgradnih omar po meri, njihovo dostavo in montažo. V Sloveniji delujemo skoraj dve desetletji in upam si trditi, da je Akron med slovenskimi kupci, najbolj prepoznavna znamka v segmentu proizvodnje in prodaje vgradnih omar. Predvsem v zadnjem času svojo produktno linijo zaradi povečanega povpraševanja kupcev, širimo na proizvodnjo preostalega pohištva po meri.
Sem sodijo spalni prostori, otroške sobe, predprostori, garderobne sobe, pisarniško pohištvo in še bi lahko našteval. Ocenjujem, da zadovoljivo obvladujemo trg končnih uporabnikov, je pa po drugi strani res, da se zavedamo svojih priložnosti, ki jih ta trenutek ponuja situacija na pohištvenem trgu in trgu notranjega opremljanja prostorov. Med tisoči zadovoljnih ljudi v Sloveniji in širše, ki z našimi prostorskimi rešitvami živijo že vrsto let, se pojavljajo tudi poslovneži, ki nas prepoznavajo tudi kot izjemno zanesljive in kompetentne poslovne partnerje.
Čedalje več projektov imamo namreč tudi na področju izdelave pohištva po meri za številne investitorje – tako nas večkrat povabijo k opremljanju hotelskih kompleksov, apartmajskih naselij, prenovi poslovnih prostorov in objektov. Rekel bi, da smo podjetje, ki se ukvarja s ponujanjem prostorskih rešitev tako individualnim kupcem kot poslovnim subjektom.
Kako vidite pohištveni trg v Sloveniji?
Podobno kot nekatere druge panoge, je tudi pohištvena industrija občutila negativna gibanja v gradbeništvu. Zlasti to velja za novogradnje. Vendar moram poudariti, da po vgradnem pohištvu in urejanju prostora ne povprašujejo zgolj investitorji v novogradnje. Prej bi lahko rekli, da smo bolj vezani na segment obnove starejših stanovanj, kjer so gibanja ugodnejša. Sami smo trenutno v položaju, na katerega smo lahko ponosni.
Ravno zato pogledujemo tudi po tujih trgih. Ne skrivamo ambicij, da bi vodilno znamko pohištva po meri, želeli pripeljati tudi v tujino. Medtem, ko imamo na domačem trgu trenutno 24 salonov po vsej državi, smo v Avstriji navzoči že v 37 salonih. Iščemo tudi partnerje za postavitev mreže v Nemčiji, Švici, Belgiji, celotni Evropski uniji in tudi drugje, zakaj pa ne. Ocenjujem, da smo sistemsko precej zreli za morebitno priložnost, ki bi se ponudila kjerkoli. Logistično obvladujemo svet že več kot desetletje.
In prav tu verjetno ponujate priložnost tudi drugim investitorjem.
Deloma. Prihajajo pa brez dvoma priložnosti tudi z drugih koncev. Trdim, da smo podjetje, katerega temeljni moto je fleksibilnost, in na tej podlagi vidim priložnost za marsikatero podjetje ali posameznika, da stopi z nami v stik. Širimo naš produktni in storitveni portfelj, pri čemer ugotavljamo, da je zanimanje podjetij iz drugih kompatibilnih panog presenetljivo veliko, saj vidijo svojo priložnost rasti s konceptom “po meri”.
Želimo razširiti svoje produktne skupine. Če smo bili v preteklosti praviloma prepoznavni predvsem po vgradnih omarah po meri, ne vidim prave ovire, da svojega znanja in izkušenj ne razširimo še na druge produktne skupine. Predvsem v teh časih se mi zdi, da lahko najdemo sinergijske učinke s prenekaterim subjektom. Ne težimo po obvladovanju vsega pod svojo streho za vsako ceno. Smo zelo odprto podjetje, usmerjeno prek standardnih okvirov.
Ste lahko bolj konkretni?
Pa poglejva nekaj možnosti. Zakaj se neko podjetje, najsi bo pohištveno najsi bo povsem drugo, ki želi svojo dejavnost prenesti na evropske trge, ne bi povezalo z nami? Mi pri svoji dejavnosti lahko razširimo storitveni segment. Odločimo se denimo za skupen nastop pri storitvah prodaje hiš, pri beljenju, polaganju parketa, mizarskih delih.
Druga ideja: v pogovorih smo z nekaterimi medijskimi hišami, ki želijo postati zastopniki za prodajo naših vgradnih omar.
Če sem iskren, je tale zamisel prišla ravno z njihove strani. Neka medijska hiša je želela postati naš zastopnik, ker vidijo prednosti v prepoznavnosti naše blagovne znamke, po drugi strani pa tudi mi vidimo sinergijske učinke v sodelovanju z mediji. To je ena izmed možnih idej, za katere smo več kot odprti. Teh kreativnih zamisli imamo na zalogi dovolj – vesel sem predvsem dejstva, da smo v minulem obdobju naredili ogromno pri sistemski in podatkovni integraciji, da lahko ideje hitro in sistematsko vpeljemo v zgodbo.
Upam si trditi, da lahko večino pobud, ustrezno hitro prenesemo v implementacijsko fazo. Če skrajšam, ocenjujem, da rastemo, in menim, da je na vlak, ki pelje navzgor, pač modro vstopiti. Sodelujemo z Univerzo v Ljubljani in Inštitutom Jožef Štefan, delamo pri podaljševanju jamstvenega časa za naše izdelke, in to kljub nameri zakonodajalca po dopuščanju večje ohlapnosti ter širitvi prostora za slabše in praviloma nizkocenovne izdelke, ki žalijo intelekt razvitega potrošnika.
.