Za vse tiste, ki vas zanima SEO optimizacija spletnih strani, je v tej objavi podrobneje opisano kako deluje SEO optimizacija spletnih strani, sicer pa lahko, v kolikor potrebujete informacije o tem kaj sploh je SEO optimizacija spletnih strani, najdete le te, na povezavah Optimizacija internetne strani Seo-Praktik in Spletna optimizacija Matija Zajšek.
SEO optimizacija spletnih strani deluje na več različnih načinov. Najbolj zmotno je prepričanje, da SEO optimizacija strani deluje zgolj na en način. Kljub temu, da načeloma večina SEO pravil velja za vse spletne strani, na enak način (za vse spletne strani je npr. pomembno, da imajo SEO ustrezno spisane SEO naslove, meta opise, uporabljene H oznake, ustrezno vrsto vsebine glede na iskalni namen, itd…), se je smiselno SEO optimizacije, v različnih panogah, lotiti z različnimi pristopi.
Navsezadnje, ni cilj SEO optimizacije spletnih strani zgolj uspeti internetne strani, uvrstiti na prva mesta v iskalniku Google, ampak tudi doseči večjo prodajo in več poslov preko spletnih strani, ki ste jih uvrstili na najvišja mesta v iskalniku Google.
Spodaj so predstavljeni nekateri najpogostejši načini in prikazi kako deluje SEO optimizacija spletnih strani…
Kako deluje SEO optimizacija spletnih strani s pomočjo targetiranja na dolgorepe ključne besede
Dolgorepe ključne besede so tiste, ki jih v Google vtipka ali izgovarja manj uporabnikov Googla, saj so sestavljene iz več besed. Ker jih uporablja manj ljudi, so tudi manj zanimive za podjetja, kar posledično pomeni, da za targetiranje nanje, ni potrebno toliko SEO znanja kot za generične in bolj konkurečne ključne besede. Podrobno so razlike med ključnimi besedami sicer opisane tukaj: Ključne besede [Kompleten vodič za iskanje in analizo]
SEO optimizacija spletnih strani s pomočjo targetiranja na dolgorepe ključne besede deluje tako, da se SEO optimizatorji in SEO copywriterji trudite objavljati čimveč spletnih vsebin, za najdene dolgorepe ključne besede in jih poskušate SEO optimizirati tako, da so le te, uvrščene čim višje v iskalniku Google.
Več dolgorepih ključnih besed kot najdete, več obiskovalcev iz strani Googla si lahko obetate.
Primer kako deluje SEO optimizacija spletnih strani za dolgorepe besede na spletni strani ebonitete.si
Poglejte spodnjo sliko:
Slika prikazuje evidenco pisanja spletnih vsebin na strani ebonitete.si, ki so SEO optimizirane za dolgorepe ključne besede (4), evidenco url naslovov posameznih vsebin na ebonitete.si (3), evidenco upoštevanja aktualnih SEO pravil za vsako posamezno spisano vsebino posebej ter evidenco uvrstitev SEO vsebin, objavljenih na spletni strani ebonitete.si.
NAMIG: Pri targetiranju na dolgorepe ključne besede je priporočljivo, da PRED pripravo vsakršne nove spletne vsebine, s katero targetirate na novo najdeno dolgorepo ključno besedo, preverite ali se morebiti vaša spletna stran (s katerimkoli url naslovom) že nahaja na prvih dveh straneh Googla. V tem primeru pripravo nove spletne vsebine opustite in raje obstoječo spletno vsebino optimizirajte za najdeno ključno besedo.
Kako deluje SEO optimizacija spletnih strani s pomočjo targetiranja na težke, generične ključne besede
SEO optimizacija spletnih strani s pomočjo targetiranja na težke, generične in najbolj konkurenčne ključne besede deluje tako, da zajema tako onsite SEO optimizacijo (ki jo sicer uporabljate pri optimizaciji vseh spletnih vsebin) kot tudi offsite SEO optimizacijo (t.j.: gradnjo povratnih povezav, ki se iz drugih spletnih strani povezujejo na vašo spletno stran – konkretno na tisti url naslov vaše spletne strani, kateremu želite izboljšati uvrstitev prikazovanja na Googlu).
Podrobneje je offsite SEO optimizacija obrazložena na povezavi.
Če želite, da bi spletna optimizacija delovala za vas tudi za najbolj konkurečne ključne besede, boste zraven upoštevanja vseh aktualnih onsite SEO pravil, morali izvajati tudi REDNO offsite SEO optimizacijo, pri čemer je njena intenzivnost odvisna od panoge v kateri nastopate s svojo spletno stranjo kot tudi od aktivnosti konkurenčnih spletnih strani, ki prav tako izvajajo onsite in offsite SEO optimizacijo svojih spletnih strani.
Primer kako deluje SEO optimizacija spletnih strani za generične ključne besede na prvafina.si
Poglejte spodnjo sliko:
Zgornja slika prikazuje evidenco napredovanja spletne strani prvafina.si, proti vrhnjim uvrstitvam na Googlu, za generične ključne besede. Podatke o uvrstitvah spletne strani prvafina.si spremljajo mesečno.
NAMIG: Nemalokrat je SEO optimizacija spletnih strani, še posebej pa offsite SEO optimizacija, povezana s stroški dela (npr. priprava spletnih vsebin, gradnja kakovostnih povratnih povezav, itd…), zato je priporočljivo, da, v kolikor je le mogoče, znanja SEO optimizacije “pospravite” čimprej pod svojo streho. V nasprotnem vas namreč neprestano oz. za takrat, ko želite biti na Googlu s svojo spletno stranjo, uvrščeni najvišje, čaka plačilo za izvajanje SEO optimizacije, drugim. Kar pa se nič kaj, pogosto je celo dražje, ne razlikuje od plačevanja za Google Ads oglaševanje. Brezplačen in temeljito opisan tečaj SEO optimizacije, ki vam v 24 korakih, predstavi kako izvajati SEO optimizacijo, od prvega koraka naprej, se nahaja na povezavi Spletna-optimizacija.com.
Kako deluje SEO optimizacija spletnih trgovin
SEO optimizacija spletnih trgovin se v svoji osnovi ne razlikuje kaj dosti kot SEO optimizacija ostalih vrst spletnih strani (storitvene strani, itd….), je pa delovanje SEO optimizacije sletnih trgovin še bolj tesno povezano z razumevanjem znanj izboljšave konverzij spletnih trgovin kot tudi ostalih spletno prodajnih tehnik (upsale, follow up,…).
Spletne trgovine se SEO optimizacije, ponavadi bolj odločno in ciljano, lotevate ne samo zaradi tega, da izboljšate uvrstitve svojih spletnih trgovin na Googlu, temveč zato, da (tudi) preko izboljšanih uvrstitev dosegate višjo prodajo.
Če se ostale spletne strani, SEO optimiziranja lotevajo zato, da sploh opozorijo nase in, da izboljšajo svojo spletno vidnost na Googlu, se spletne trgovine ponavadi SEO optimizacije lotevate z že jasno izraženimi ambicijami po tem, da bi SEO optimizacija izboljšala vašo prodajo.
NAMIG: Če ste lastnik spletne trgovine, ki ga zanima izboljšanje prodaje v vaši trgovini, naj vas, zraven tega kako deluje SEO optimizacija spletnih strani, še dodatno, podrobno zanima kako deluje CRO optimizacija (CRO = conversion rate optimization). Nasveti za izboljševanje učinkovitosti spletnih trgovin s pomočjo izboljševanja konverzij, so objavljeni, na povezavi.
Kako deluje SEO optimizacija s pomočjo pisanja blogov
SEO optimizacija spletnih strani s pomočjo pisanja blogov deluje tako, da vaše SEO optimizirane blog zapise, uporabite zato, da na vašo internetno stran pritegujete zainteresirane in potencialne kupce.
Ker mora biti večina blog zapisov na blogu, SEO optimiziranih za informativne ključne besede, se je pomembno zavedati, da SEO optimizacija spletnih strani s pomočjo bloganja deluje na posreden način. Cilj bloganja po aktualnih SEO pravilih bi moral biti, da uspete vaše blog zapise uvrščati na najvišja mesta v iskalniku Google, hkrati pa, da uspete preko vaših blog zapisov, od bralcev bloga, pridobiti elektronski naslov (ki ga boste kasneje uporabili pri izvajanju email marketinških kampanj).
Cilj bloganja po SEO pravilih je, zraven izboljševnja uvrstitev spletnih strani na Googlu, lahko tudi izboljševanje prodaje, le, da se morate v tem primeru, osredotočiti na pisanje spletnih vsebin, ki vsebujejo t.i. nakupni naboj (t.i. money keywords), pri čemer pa morate z vsebino blog zapisa “loviti” drugače iskalni namen kot to počnete s predstavitvijo vaše ponudbe, SEO optimizirane za iste ključne besede.
Kako deluje SEO optimizacija BREZ pisanja blogov
Tisti, ki se zanimate kako deluje SEO optimizacija BREZ pisanja blogov (bodisi zato, ker nimate časa ali znanja za SEO pisanje blogov) občasno zmotno sklepajo, da je učinkovito delovanje SEO optimizacije, nujno povezano s pisanjem blogov.
Nekatere spletne strani ne potrebujejo novih blogov (čeprav, novo objavljene, kakovostne spletne vsebine, nikoli ne škodijo spletni strani), vendar brez offsite SEO člankov (ki so prav tako blogi, le, da so ti objavljeni na drugih spletnih straneh), za najtežje ključne besede, ne boste dosegli najvišjih uvrstitev na Googlu.
Spletne strani, ki ne želite ali nimate časa ali pa ne prepoznate dodane vrednosti bloganja na vaših internetnih straneh, lahko z ustreznim internim linkanjem ter bolj natančnim zadovoljevanjem iskalnega namena uporabnikov Googla in obiskovalcev vaših spletnih strani, izboljšate (in obdržite) visoke uvrstitve na Googlu, a je zato priporočljivo ZEEELO dobro razumeti onsite SEO delovanje.
Kako deluje SEO optimizacija v slikovnem iskanju na Googlu
SEO optimizacija v iskanju med slikami deluje tako, da se optimizatorji trudite tudi prikaze slik uvrstiti med vrhnje prikaze na Googlu (v zavihku slike).
Po nekaterih marketinških študijah zajema slikovno iskanje na Googlu dobrih 23% vseh iskanj, kar pomeni, da skoraj vsako četrto iskanje na Googlu, ne poteka čez preglede prikazov spletnih strani, ampak čez preglede slik na Googlu.
SEO optimizacija slik je v podrobnosti opisana na povezavi Optimizacija slik za SEO.
Kako deluje SEO optimizacija na YouTubu
Delovanje SEO optimizacije na YouTubu (t.j. optimizacije video vsebin) je namenjeno temu, da se ustvarjalci svojih video vsebin, na YouTubu, uvrstite s svojimi vsebinami, na vrh YouTube-a.
Lastnik YouTube-a je Google. Po nekaterih marketinških in SEO študijah, vpeta video vsebina iz YouTube-a (ki je ustrezno SEO optimizirana), pripomore k višji uvrstitvi spletne strani na Googlu, za 2 mesti – v primerjavi z isto vsebino, ki nima vpete video vsebine.
Najpogostejša napaka pri optimizaciji video vsebin za YouTube je targetiranje na napačne ključne besede (iz Googla, namesto iz YouTube-a), posledično zaradi tega pa na YouTube-u ne dosegamo takšnih rezultatov, kot bi jih sicer, če bi video vsebine SEO optimizirali za ključne besede, ki jih ljudje vtipkujejo v YouTube in ne Google.
Princip delovanja SEO optimizacije na YouTube-u je zelo podoben SEO optimizaciji na Googlu. Tako kot na Googlu, je za video vsebino na YouTube-u, potrebno upoštevati ustrezno opremljanje naslova in meta opisa video vsebine, opisa vsebine, same vsebine in rabe ključnih besed v vsebini, priprave cover slike za video, itd…
Dodatne informacije:
- še več uporabnih zapisov na temo SEO optimizacije spletnih strani najdete v naši rubriki SEO in digitalni marketing na Mizarstvo.si ter Spletni marketing na Vgradneomare.eu.