Za razliko od celovitih in pogosto zelo poglobljenih nasvetov, ki jih tisti, ki vas zanima kako optimizirati spletno stran in kaj sploh je spletna optimizacija, najdete na internetu (na povezavah) ter utegnejo vzeti precej časa za SEO optimizacijo vaših spletnih strani, so v tem zapisu predstavljene zgolj najpomembnejše osnove tega kako optimizirati spletno stran.
Spodaj predstavljene točke o tem kako optimizirati spletno stran vam naj služijo kot OSNOVA za optimizacijo vaših strani, sicer pa se boste, bolj kot boste po izvajanih osnovnih SEO smernicah, optimizirali vašo spletno stran, morali v prihodnosti obrniti še na ostale, naprednejše in podrobnejše SEO smernice.
Najpomembnejša pravila kako optimizirati spletno stran so…
Kazalo
Zakaj & kako optimizirati spletno stran glede na search intent
Upoštevanje iskalnega namena, ki se skriva za tem, ko uporabnik Googla, vtipka posamezno ključno besedo v iskalnik, je prvi in zdaleč najpomembnejši faktor optimizacije vaših spletnih strani.
Nič ne koristi, če boste upoštevali vse ostale SEO smernice (ki so predstavljene v nadaljevanju), če ne boste najprej poskrbeli zato, da vaša spletna stran uporabnikom Googla, najprej prikaže vsebino, ki jo sploh iščejo na internetu.
Googlu status najbolj pogosto uporabljanega spletnega iskalnika zagotavlja razlog, da svojim uporabnikom prikazuje čimprej, čimbolj natančno informacijo o tem, ki jo uporabniki na spletu iščejo. Ne glede na to kako je SEO optimizirana.
SEO optimizacija vaših spletnih strani pride po tem, ko ste zadovoljili search intent vaših obiskovalcev.
Kako optimizirati spletno stran za ustrezen search intent….[primer prijava v aplikacijo za preverjanje bonitet podjetij)
Preden se lotite priprave in optimizacije spletne vsebine za posamezno targetirano ključno besedo, vtipkajte ključno besedo v iskalnik in preverite kakšen format spletne vsebine se za targetirano ključno besedo nahaja na Googlu.
Poglejte primer:
Prvi prikaz v iskalniku za ključno besedo “bonitete prijava” je prikaz spletne strani ebonitete.si, ki ponuja format spletne vsebine, na kateri je možna prijava v njihovo aplikacijo za pregled bonitet in bonitetnih ocen različnih podjetij.
Če boste pozorni tudi na ostale, vrhnje prikaze spletnih strani, ki se prikazujejo v iskalniku za ključno besedo “bonitete prijava”, boste pri njih opazili podobno zgodbo (prikazane formate spletnih vsebin, ki omogočajo prijavo v aplikacije, ki prikazujejo bonitete podjetij).
Če želite sami targetirati na ključno besedo bonitete prijava, bo najbrž najbolj ustrezen format speltne vsebine, ki v največji meri zadovoljuje search intent uporabnikov Googla ta, da izdelate aplikacijo za preverjanje bonitet podjetij in, ki hkrati zahteva prijavo v to aplikacijo.
Izberite ustrezen format spletne vsebine
Ustrezna izbira formata spletne vsebine za vsako posamenzo ključno besedo, za katero optimizirate spletno vsebino, je pomembna zato, ker Google za vsako ključno besedo posebej, rajši prikazuje drugačne formate speltnih vsebin.
Če boste ob vtipkovanju različnih ključnih besed opazovali kakšne prikaze spletnih formatov prikazuje Google na vrhu svojega iskalnika, boste ugotovili, da za posamezne ključne besede prikazuje različne formate (npr. pristajalne strani, blog zapise, kategorije izdelkov v spletnih trgovinah, itd…).
To pomeni, da je za ustrezno optimizacijo spletnih strani in za to, da bi svoje spletne vsebine, uvrstili čim višje v iskalniku Google, čim bolj na vrh, pomembno vnaprej predvideti kateri format spletne vsebine je najbolj ustrezen za posamezno ključno besedo.
Kako optimizirati spletno stran glede na ustrezen format vsebine [primer spletna stran za odkup terjatev prvafina.si]
Po tem, ko ste identificirali namen uporabnikov Googla, ki so targetirano ključno besedo vtipkali v iskalnik, je na vrsti, da preverite kakšen format speltne vsebine Google najraje prikazuje svojim uporabnikom, po tem, ko vtipkajo posamenzo ključno besedo v iskalnik.
Poglejte primer:
Iz zgornje slike lahko vidite, da se na Googlu za targetirano ključno besedo “odkup terjatev” na vrhi iskalnika pojavljata 2 spletni strani, ki predstavljata svojo ponudbo oz. storitev odkupa terjatev.
Ti dve spletni strani nista na Googlu, po naključju na vrhu iskalnika. Iz tega je razvidno, da je najbolj ustrezen format spletne vsebine za ključno besedo “odkup terjatev” preprosta predstavitev ponudbe oz storitve, ki ponuja odkup terjatev.
Storitve in ponudbe na spletnih straneh so največkrat izdelane v obliki podstrani oz. t.i. pristajalnih strani. Tak format spletne vsebine sta izbrali tako prvo uvrščena kot drugo uvrščena spletna stran (www.prvafina.si).
Optimizirajte SEO naslov
“Stara” šola SEO optimizacije spletnih strani govori, da se SEO naslov optimizira tako, da se čimprej iz leve proti desni uporabi natančna ponovitev targetirane ključne besede.
Številni prikazi spletnih strani na Googlu vam bodo dokazali, da temu ni nujno (več) tako.
Pri oblikovanju SEO naslova je pomembno, da le ta vključuje vašo targetirane (ali targetirane) ključno besedo, pri čemer pa je najbolj pomembno, da SEO naslov odgovarja na tematiko, ki jo targetirate s svojo spletno vsebino, iz drugega zornega kota kot jo nagovarjajo konkurenčni SEO naslovi.
Kako optimizirati spletno stran glede na SEO naslov [primer Prezračevanje na Varčevanje-energije.si]
Kot rečeno zgoraj, je SEO ustrezno optimiziran SEO naslov tisti, ki iz leve proti desni vključuje natančno ponovitev ključne besede za katero je napisana vsebina.
Poglejte primer:
Na sliki je na desni prikazano kako je opremljen SEO naslov. Ta na vsebini, ki na portalu Varčevanje-energije.si, govori o prezračevanju, iz leve proti desni, najprej vključuje ključno besedo prezračevanje.
Optimizirajte meta opis
SEO optimizacija meta opisa dovoljuje cca. 165 znakov s presledki vred, pri čemer je meta opis prostor, ki, za razliko od SEO naslova, omogoča več manevriranja za to, da pritegnemo uporabnike Googla, na klik za našo spletno stran.
Ustrezno SEO optimiziran meta opis vključuje natančno ponovitev ključne besede, a hkrati tudi takšno ostalo besedilo, ki obenem zadovoljuje search intent, ki se skriva za targetirano ključno besedo, kakor tudi privlačno vabi h kliku.
Optimizirajte H oznake
SEO optimizacija H oznak je ustrezna takrat, ko vsebuje spletna vsebina na posameznem url naslovu le eno H1 oznako, le ta pa vključuje natančno ponovitev targetirane ključne besede.
H 2 oznak bi naj po aktualnih SEO pravilih bilo največ 10, posamezna poglavja bi naj bila dolga največ 300 znakov.
V najmanj eni H2 oznaki uporabite natančno ponovitev targetirane ključne besede, sicer pa ostale H2 oznake uporabite za sinonime in sorodne ključne besede.
Kako optimizirate H oznake [primer platišča Gumitehna.si]
Na spodnji sliki je prikazano kako optimizirati spletno stran iz vidika ustreznega označevanja H oznak v spletni trgovini Gumitehna.si, ki prodaja platišča:
Targetirajte na poglobljeno vsebino
V večini primerov optimizacije spletnih strani, med eno najpogostejših napak spletne optimizacije, sodi priprava spletnih vsebin, ki poskušajo zasledovati cilj čim daljše vsebine, namesto čim bolj kakovostne spletne vsebine.
Dolge spletne vsebine, sicer načeloma res dosegajo višje uvrstitve na Googlu, a le pod pogojem, da so temeljite in, da avtor spletne vsebine, ne piše samo zato, da bi bilo vsebine čimveč (ne glede na to kaj piše).
Če želite uvrščati vašo spletno stran kar se da visoko v iskalniku Google, se v vsebinah osredotočajte na globino tematike, ki jo opisujete. S poglavji znotraj vsebine se osredotočajte proti detajlom in ne proti pojasnjevanju širših pojmov.
Ozko in tanačno ciljanje vsebine prinaša bistveno hitrejše, trajnejše in bolje SEO rezulate, od širokega pristopa.
Zgradite ustrezne notranje povezave po spletni strani
Notranje povezovanje spletnih vsebin na vaši spletni domeni, med seboj, je ključni element uspešne SEO optimizacije vaše spletne strani.
Zakaj?
Preko notranjih povezav Googlu signalizirate strukturo svoje spletne strani. Bolj kot je vaša spletna stran, notranje ustrezno, SEO, povezana, bolj jasno bo Google razumel vsebino celotne vaše spletne strani ter posledično tudi uvrščal vašo internetno stran višje v svojem iskalniku.
Kako optimizirate spletno stran z ustreznim notranjim povezovanjem?
V spletnih vsebinah poskušajte graditi notranje povezave na tiste url naslove vaših spletnih vsebin, za katere želite, da so v Googlu prikazani najvišje v iskalniku.
Povezovanje vsake spletne vsebine z vsako ni ustrezna SEO tehnika, ker z notranjim povezovanjem želite Googlu sporočiti kateri url naslovi so za vas najbolj pomembni. Več kot prejmejo url naslovi, ki so za vas najbolj pomembni, ustreznih notranjih SEO povezav, bolj bo Google razumel, da vam je ta url pomemben pri prikazovanju v iskalniku.
Posledično bo uvrščen vedno višje na Googlu.
Dodajte slike in video
Dodajanje slik in videov s spletne vsebine ima več pozitivnih SEO učinkov, med ostalimi pa dodane slike in videi v spletnih svebinah, prispevajo k razbijanju tekstovne monotonosti spletnih vsebin, višjemu rangiranju medijsko bolj bogatih vsebin na Googlu ter večjemu izplenu od posamezne vsebine (npr. večja zadržanost obiskovalcev na vsebinah, itd…).
Dodatne informacije:
- Za dodatne informacije o tem kako optimizirati spletno stran, obiščite tudi brezplačni tečaj SEO optimizacije v 24 korakih, ki vas v 24 tedenskih korakih, v pol leta nauči kako samostojno izvajati optimizacijo vaših spletnih strani.
- dodatne informacije o SEO optimizaciji in primeri kako optimiziramo spletno stran Mizarstvo.si, so prikazani na povezavi SEO optimizacija na Mizarstvo.si
Uporaben video na temo kako optimizirati spletno stran: