Pisanje SEO besedil je dejavnost za katero se zanima vedno več lastnikov spletnih strani, saj ustrezno spisana SEO besedila znatno prispevajo k boljši SEO optimizaciji spletnih strani, višjim uvrstitvam spletnih vsebin na Googlu ter posledično večji prodaji preko spleta.
Pri pisanju SEO besedil obstajata 2 različni potrebi. To sta potreba po pisanju onsite SEO besedil in potreba po pisanju offsite SEO besedil.
Glavna razlika med pisanjem onsite SEO besedil in offsite SEO besedil je v času in tudi globini tematike, ki jo opisujete.
Medtem, ko si boste za onsite SEO besedila vzeli več časa (tudi dni), je pri offsite SEO člankih, v odvisnosti od namena offsite SEO besedil, čas potreben za pisanje, zmanjšan na približno manj kot eno uro za cca. 600 besed dolgo spletno besedilo.
Onsite SEO besedila so tista, ki so spisana za objave na vaših spletnih straneh, zato je pri njih potrebno, zraven upoštevanja aktualnih SEO smernic, biti pozoren tudi na znamčenje oz. branding vaše spletne strani, slovnično neoporečnost ter zgodbo, ki jo z besedilom sporočate.
Onsite SEO besedila so po objavah na vaših spletnih straneh tudi promovirana preko email marketing kanalov in na družabnih omrežjih.
Offsite SEO besedila, to so tista besedila, ki jih pišete za objave izven svojih spletnih strani, imajo različne namene. PR članki so besedila, ki jih objavite v vam pomembnih medijskih, spletnih portalih. Za takšna, t.i. offsite SEO besedila, si boste najbrž vzeli najmanj enako količino časa kot za pisanje onsite SEO besedila.
SEO članki, t.i. offsite SEO članki, ki jih pišete za objavljanje na drugih spletnih portalih, so ponavadi krajša besedila, dolga do cca. 600 besed in vsebujejo povratne povezave (backlinks) na vaše spletne strani. Pisanje tovrstnih SEO besedil bi vam moralo vzeti cca. 1 uro. Vključujoč tudi SEO optimizacijo teh besedil.
Katera SEO besedila so bolj pomembna: onsite ali offsite SEO besedila
Tisti, ki že dlje časa delate na področju SEO optimizacije spletnih strani, veste, da so osnovna SEO pravila, ki jih je potrebno upoštevati pri pisanju SEO besedil, že nekaj let precej podobna. A iskalnik Google, vsake toliko spremeni in drugače ovrednoti težo in pomen posameznih vrst SEO besedil za rezultate na Googlu.
Če so v preteklosti bila zelo pomembna offsite SEO besedila, ki so vsebovala backlinke na vaše spletne strani, je v zadnjem obdobju ponovno nekoliko bolj pomembna kakovost SEO besedil, ki jih imate objavljene na vaših spletnih straneh.
Zavedajoč se tega, se lahko v prihodnosti razmerje glede pomembnosti bodisi onsite ali offsite SEO besedil ponovno preusmeri na eno ali drugo stran.
NAMIG: Če se tudi sami ukvarjate s pisanjem SEO besedil, priporočamo ogled članka Kako postati boljši SEO pisec besedil
Kakovost onsite SEO vsebin, to je vsebin, ki jih pišete za objave na vaših spletnih stani, je skozi ves čas pojava iskalnika Google, v samem vrhu glede pomembnosti pri doseganju visokih uvrstitev na Googlu. Pomen offsite SEO besedil in člankov se skozi čas nekoliko bolj spreminja.
Če je pred leti veljalo, da je na področju offsite SEO optimizacije potrebno objavljati zgolj čimveč spletnih besedil s povratnimi povezavami do vaše internetne strani, velja danes, da je tudi pri pisanju offsite SEO besedil, v prvi vrsti kakovostno besedilo.
Vse kaže, da sta ali pa, da gre vsaj v prihodnosti pričakovati, da bosta, tako onsite SEO, kot offsite SEO pisanje, enako pomembna. Kakovost napisanih vsebin bo še bolj, kot že danes, igrala odločujočo vlogo pri besedilih, ki se bodo želela uvrščati na prvo stran Googla.
Ali lahko SEO besedila za onsite in offsite piše ena in ista oseba
Onsite in offsite SEO tekste seveda lahko piše ena in ista oseba, a je vprašanje ali je to smiselno. Offsite SEO besedila, predvsem tista, ki služijo za objave v različnih mrežah spletnih strani, so krajša, lažja in enostavnejša za pisanje. Zato so tudi ovrednotena manj, obenem pa jih pogosto pišejo SEO pisci, začetniki, npr. dijaki in študentje, ki se šele lotevajo osvajanja veščin kakovostnega SEO pisanja.
Onsite SEO besedila zahtevajo več časa, saj je potrebno tematiko o kateri se piše, raziskati ali pa jo vsaj minimalno poznati. Če želite, da je takšno besedilo uvrščeno na Googlu na prvo stran. Zato onsite SEO besedila stanejo bistveno več, pogosto pa jih pišeta skupaj SEO optimizator in strokovno podkovana oseba v panogi o kateri se piše. Naloga strokovnjaka je, da spiše besedila kot jih veleva stroka, naloga SEO optimizatorja pa je, da ta besedila ustrezno SEO optimizira.
Dodatne informacije:
Optimizacija za Google – Kako do dobre uvrstitve na Googlu
1 – On-Site SEO vs Off-Site SEO: It ain’t the same
Uporabno:
Video (angl.) o razlikah med SEO pisanjem in konverzijskim pisanjem