» » Optimizacija za Google | Kako do dobre uvrstitve na Googlu

Optimizacija za Google | Kako do dobre uvrstitve na Googlu

Optimizacija za Google (SEO) je vse popularnejši način neplačljive spletne promocije. V tem prispevku je pripravljeno vse kar je potrebno vedeti o spletni optimizaciji:

V članek smo prav tako vključili nekaterih najuspešnejše slovenske spletne strani, kot primer dobre optimizacije.

optimizacija

Kaj je optimizacija spletne strani na Googlu

Optimizacija spletnih strani je slovenski pojem za dobro poznan SEO (Search Engine Optimization).

Definiran je kot postopek, ki se uporablja v procesu izdelave spletnih strani, za izboljšanje vidljivosti spletnih strani na spletnih iskalnikih prek naravnih oz. neplačanih (organskih ali algoritemskih) iskalnih rezultatov (Wikipedija).

Lažje boste razumeli, če obrazložimo še ostale pojme.

Iskane rezultate, ki jih ponujajo različni iskalniki kot so Google, delimo na neplačljive (naravne, organske ali algoritemske) in plačljive (neorganske).

Pri neorganskih ali plačljivih rezultatih, spletna stran plačuje Googlu, da ta spletna stran rangira čim višje v Googlovih rezultatih. S tem si torej zvišujejo vidljivost in si praktično zagotavljajo ogromno število obiskovalcev.

Plačevanje Googlu je metoda, s kratico imenovana PPC (Pay Per Click). Če pa je vaša vsebina na prvem mestu zaradi plačevanja Googlu, bo zraven dobila oznako “oglas.” Googlu je seveda v interesu, da si mesta v rezultatih plačujete, saj ima od tega korist.

Pri organskih rezultatih pa spletna stran svojo stran prilagaja tako, da je Googlu všeč sama po sebi, in jo Google sam uvrsti višje.

“Organska” uvrstitev strani Prvafina.si – Zavarovanje terjatev

Spletna stran Prvafina.si je odličen primer doseganja odličnih rezultatov na Googlu, s pomočjo organske promocije (SEO). Prispevek, s katerim se je Prvafina.si uvrstila, najdete na povezavi Zavarovanje terjatev.

Na spodnji sliki vidite oznako, ki jo dobi spletna stran, ki mesto na Googlu plačuje. Nekateri bralci se na PPC spoznajo in na rezultate označene s “Ad” preprosto ne kliknejo.

optimizacija za google - zavarovanje terjatev

Ali Google nasprotuje izvajanju SEO

Pogosto se pojavi vprašanje, če Google izvajanje spletne optimizacije legalno dopušča. Odgovor je – vsekakor.

V nobenem scenariju ni v Googlovem interesu, da si spletni pisci pridobivajo bralce, brez plačila. Ni pa prepovedano. Deluje namreč na podlagi Googlovih pravil grajenja spletne strani (ker so – logično – strani zgrajene po Googlovih smernicah, Googlu najbolj všeč).

Prepovedano je izvajanje t. i. “black hat” SEO, kjer si pisci mesto pridobijo s prepovedanimi metodami in goljufanjem. V tem prispevku govorimo izrecno o dovoljeni vrsti SEO imenovani “white hat” SEO.

Zakaj je optimizacija za Google (SEO) boljša izbira kot PPC

Ko izbiramo vrsto spletne promocije na Googlu, smo postavljeni pred vprašanje: PPC ali SEO.

Številne raziskave so pokazale, da s PPC do dobrih rezultatov pridete hitreje, in z veliko manj truda kot s SEO. V nasprotju pa SEO rezultate optimizacije pokaže šele čez čas, govorimo o mesecih in (v nekaterih primerih) večih letih, in še to samo, če ga dosledno (in PRAVILNO) izvajate.

Pravilno izvajanje SEO pa seveda zahteva določeno vrsto znanja in spretnosti.

V optimizacijo se lahko hitreje “vtečete” s pomočjo predavanj, tečajev in celo individualnega mentorstva. Priporočamo vam predavanja enega najuspešnejših slovenskih SEO piscev, Matija Zajšek. Mentorstvo, ki ga ponuja namreč izhaja iz večletne prakse.

Spletna stran Varcevanje-energije.si in njihova optimizacija za Google

Spletna stran Varcevanje-energije.si se je učenja optimizacije lotila ob pomoči mentorstva. Na spodnji sliki vidite, kako izgleda njihov prispevek za strešna okna.

Na videz preprosta stran ima mesečno več kot milijon obiskovalcev.

optimizacija za google - strešna okna

Prednosti SEO pa se navadno pokažejo tudi z rastjo podjetij in časom. Poglejte recimo graf spodaj:

graf

Čeprav PPC ponuja hitre in dobre rezultate, se ti nikoli ne izboljšujejo. Obenem morate mesto na Googlu nenehno plačevati, kar pa se pogosto ne izplača.

SEO, čeprav deluje počasneje, pa s časom privabi več obiska kot PPC, prav tako pa ime trajne učinke.

Če prekinete z izvajanjem SEO, bo se vaša stran še vedno “obdržala” na zadovoljivih mestih. Ko pa prekinete z PPC, pa bo vaša stran hitro in globoko padla.

Kako se je najbolje pričeti ukvarjati s SEO

Optimizacije spletnih strani se lahko naučite na dva načina:

  • sami iz prakse (s pomočjo brezplačno dostopnih, spletnih virov)
  • s pomočjo plačljivih tečajev, predavanj, …

Tudi na naši spletni strani ponujamo dokaj obširno vsebino na temo SEO, ki si jo lahko pogledate na povezavi Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si.

Plačljiva mentorstva in predavanja, ki razložijo kako se izvaja optimizacija za Google, so prav tako dobra izbira, saj lahko, ko se naučite osnov spletne optimizacije, učenje nadaljujete samostojno.

Uspešnejša podjetja imajo celo SEO pisce, ki so v celoti zadolženi za to, da spletna stran podjetja ostaja na vrhu Googlovih rezultatov iskanja.

Uspehi spletne strani Ebonitete.si s pomočjo optimizacije – Boniteta prijava

Spletna stran Ebonitete.si se je z optimizacijo prav tako pričela ukvarjati s pomočjo metnorstva. Od takrat so si znatno povišali mesečni obisk in uspeli doseči vrhunska mesta na Googlu.

Njihova spletna stran, do katere lahko dostopate na Boniteta prijava, izgleda tako:

optimizacija za google - bonitete prijava

Kako deluje optimizacija za Google

SEO deluje na podlagi določenih pravil, ki jih Googlov algoritem upošteva pri uvrščanju spletnih strani. V času razvoja Googla, je veliko piscev že opazovalo, na podlagi česa Google strani razvršča. Optimizacija za Google se zato razvija skupaj z Googlom.

Optimizacija strani navadno poteka v 4 (posplošenih) korakih:

  • analiza in “lov” za ključnimi besedami

    Prvi korak je vedno izbira ustrezne ključne besede, ki bo najbolje ustrezala vaši vsebini in obenem imela zadostno število iskalcev.
    S tem je zagotovljeno, da bo vaša stran pravilno uvrščena v Googlovem indeksu, in pridobivala “targetirano” skupino bralcev.
  • ocenjevanje konkurence in priprava osnutka

    Večina začetnih SEO piscev ta korak preprosto izpusti, kar se kaže v slabi uvrstitvi brez “pravega” razloga.
  • upoštevanje pravil za copywriting

    Copywriting lahko najlažje definiramo kot “podkategorija” optimizacije, ki se ukvarja predvsem z privabljanjem bralcev na spletno stran.
  • izvajanje splošne optimizacije vsebine

    Med to štejemo upoštevanje “malih” SEO pravil, kot so npr. bolding (odebeljeno besedilo), bulleting (vstavljanje alinej), uporaba slik in drugih grafičnih motenj.

Spletna stran Magus.si in kako so optimizirali prispevek Bolečine v rami

Spletna stran Magus.si se z spletno prodajo ukvarja že več časa. Svojo trgovino so razširili tudi na druge spletne platforme (npr. Facebook).

To pomeni, da svojo vsebino lahko optimizirajo direktno (optimizacija vsebine) in nedirektno (optimizacija s promocijo). Začetek njihovega optimiziranega prispeveka Bolečine v rami, vidite spodaj.

optimizacija za google - bolečine v rami

Katerih napak se izogibati pri izvajanju optimizacije za Google

Tudi SEO pisci delamo napake, kar je pa v resnici dobro, saj se iz njih najhitreje naučimo. Včasih pa so napake popolnoma nepotrebne in ne služijo ničemur drugem kot zapravi čaasa.

Pri optimizaciji za Google, za to bodite pozorni na naslednje:

  • pazite na neverodostojne vire

    Če se optimizacije lotevate sami, so napačni viri prva ovira na katero lahko naletite. Da se izognete “nakladanju” spremljajte samo priznane SEO mojstre, kot so npr. Neil Patel.
  • optimizacija za Google se spreminja – vaše znanje bo nekoč zastarelo

    Google je še vedno ena najhitreje razvijajočih se platform, kar povzroča nenehno spreminjanje v Googlovem algoritmu. Čeprav so te spremembe navadno majhne, jim je dobro slediti in se prilagajati.
    Google vse spremembe tudi objavlja.
  • ne ostanite na ravni osnovne optimizacije

    Sprva se SEO pisci naučijo osnovne optimizacije spletnih strani. To so pravilla, ki smo jih v prejšnjem poglavju označili za “mala.” Npr. bulleting, bolding, itd.

    Če izboljšate svoje spretnosti v optimizaciji bodo tudi vaši uvrstitveni rezultati sledili trendu.

Z optimizacijo je dobro pričeti čim hitreje. Optimizacija za Google je odlično opisana tudi v spodnjem posnetku: