Različne vrste povezav (linkov) vodijo do različnih vrst anchor tekstov. SEO pisci so hitro ugotovili, da različne vrste anchor tekstov različno vplivajo na vašo uvrstitev. Kateri anchor tekst torej uporabljati v vaših SEO vsebinah?
Kazalo
Kaj je Anchor tekst
Anchor tekst (oz. besedilna povezava) je besedilo, ki služi kot sidro ali Anchor neki spletni povezavi. Pomembno je, da anchor teksta ne zamenjujemo s povezavo samo – je namreč besedilo, ki (v teoriji) ne rabo biti povezano s vsebino povezave.
Ker lahko povezave (oz. “linke”) postavljamo povsod po spletni vsebini, se je razvilo več vrst anchor tekstov (ki jih bomo razložili kasneje).
Poznamo “notranje” (inbound) in “zunanje” (outbound) povezave, pri čemer prve linkajo iz svoje strani na svojo stran (npr. povezava na našo spletno stran Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si), in zunanje, pri katerih drugi linkajo iz svoje strani na našo (npr. optimizacija spletnih strani).
Besedilne povezave služijo lažji organizaciji – Varcevanje-Energije.si
Anchor teksti so pomembni predvsem za naše bralce. Te lahko s pomočjo povezav usmerjamo k vsebinam, ki jih bodo zanimale, ali pomagale razumeti vsebino, ki jo berejo.
Tako je npr. spletna stran varcevanje.energije.si v svoji vsebini uporabila povezavo, ki dodatno razlaga (celo argumentira) vsebino. Poglejte spodnjo vsebino, ali obiščite povezavo Strešna okna, in na podlagi konteksta skušajte oceniti, kaj bo povedala povezava “dnevne svetlobe” v rdečem.
So vrste Anchor teksta pomembne v SEO
Da… Zakaj?
Po neki teoriji moč anchor teksta določa povezava samega besedila s vsebino, ki ji nudi povezava. Nekateri SEO pisci menijo, da mora anchor tekst biti identičen URL-ju povezave, ali vsaj najpomembnejši ključni besedi spletne vsebine.
Spet drugi menijo, da se mora besedilna povezava čim bolj razlikovati od “škrbinskih” povezav. Te so tiste, ki “izgledajo” najbolj sumljivo, npr. www.1Buketukec1.si in podobne banane.
Spet tretji trdijo, da anchor tekst sam po sebi nima moči – dobijo še le, če postavljen v pravilno oblikovano vsebino.
Takšnih teorij je na spletu še in še, in še vedno se okrog tega pojavljajo globoke debate – vse pa vodijo do zaključka, da se anchor teksti res razlikujejo po moči.
Katere vrste Anchor tekstov poznamo
Pznamo štiri vrste besedilnih povezav:
- generični teksti
- teksti s ključno besedo
- teksti z brand name (imenom strani, podjetja, …)
- kombinacija ključne besede in brand name
Generične besedilne povezave so vsem poznane “kliknite tukaj” in “na tej povezavi.” V osnovi ima ta vrsta besedilnih povezav najmanjšo moč in ne služi drugemu, kot razgibanosti v besedilu.
Teksti s ključno besedo so že pomembnejši, saj povezava sama pridobi večjo moč, če jo “prilepite” na ključno besedo povezave same. Enako velja za brand name anchor tekste.
Najboljša (po naših izkušnjah) je uporaba anchor tekstov, ki so kombinacija ključne besede in brand name, saj združuje dve močno povezani besedi s povezavo. Če imamo npr. ključno besedo “optimizacija spletne strani” in spletno stran Mizarstvo.si, bi dobra kombinacija bila “Mizarstvo.si optimizacija.”
Kako Anchor tekst torej vpliva na SEO
Prva resnica: Različni anchor teksti različno vplivajo na vaš SEO.
Druga resnica: Nobene vam ne more 100% zatrditi, da ve kako.
Še vedno se sprašujemo kateri način uporabe anchor tekstov je najboljši. Kateri bo najbolj pripomogel k uvrstitvi strani in kateri bo najbolj po godu našim bralcem? Edine “dokaze” ki jih lahko ponudimo mi, je delo iz prakse. Prišli smo do naslednjih zaključkov (ki se ne štejejo pod dokazana dejstva):
- anchor teksti se po moči podobno delijo kot linki – močni teksti, srednji teksti, in šibki teksti
+ nekaj vmes - idealna dolžina anchor teksta je 1-5 besed
- vsebina okrog anchor teksta DEFINITIVNO vpliva na moč besedilne povezave
- na moč prav tako vpliv postavitev teksta v vsebini (bolj na vrhu kot je povezava, močnejši je anchor tekst)
Do teh ugotovitev smo prišli tudi iz zbiranja virov, vendar predvsem na podlagi izkušenj – zato tudi ne moremo garantirati, da delujejo.
Nepravilna uporaba besedilne povezave vodi k Google Penalty
Nepravilna uporaba povezav je iz strani Googla kaznovana. Če boste v prispevku o sadnih prelivih za tortice uporabili povezavo za toplogredne pline, bo Google seveda sklepal, da povezava služi samo kot offsite SEO, in vas bo tudi kaznoval.
Podobno, je tudi “zavajanje” z anchor teksti kaznovano z Google Penalty. Če bo vaš anchor tekst pisal npr. “Božiček” vodil pa bo na spletno mesto z Velikonočnim zajčkom, boste kaznovani.
“Lažni” anchor teksti so na srečo hitro prepoznavni, saj le malo SEO piscev laže na povezavah. S teksti kot so “Click here!” in “www.macotaco1.si” pa ste se verjetno že srečali in veste, da vodijo k virusom in podobnim spletnim mestom.
Kako uporabljati anchor tekst za boljši SEO
Sami sledimo naslednji formuli za uporabo anchor tekstov:
- 10 % generični teksti (tukaj, na tej povezavi, …)
- 40 % ključna beseda ali brand name(spletna optimizacija, čokoladne torte, Bolha.si, Toncek.com, …)
- 50 % kombinacija ključne besede in brand name (sončna elektrarna Panheat.si, …)
Po naših izkušnjah, je takšna uporaba anchor tekstov najbolj donosna. Pri tem pomnite, da generični teksti v vsebinah sploh ne rabijo biti uporabljeni (imajo najmanjšo moč), na sploh pa se izogibajte “sumljivim” besedilnim povezavam, kot so “kliknite tukaj,” ipd.
Kako druge spletne strani uporabljajo Anchor tekste
Najboljša uporaba anchor teksta zaradi pomanjkanja dokazov, lahko pride samo iz izkušenj. Zato smo pogledali, kako besedilne povezave uporabljajo najuspešnejše slovenske spletne strani.
Spletna stran Magus.si se izogiba uporabi generičnih anchor tekstov – Artritis
Včasih se ponudi priložnost, da zgradimo generično povezavo, saj preprosto “gre.” Spletna stran Magus.si se je takšnim anchor tekstom lahkotno izognila. Glejte spodnjo sliko.
V prispevku Artritis se je ponudila priložnost uporabe generične besedilne povezave, ki smo jo označili na sliki.
Spletna stran Ebonitete.si uporablja tekste s samo ključno besedo ali brand imenom – Bonitetna ocena
Spletna stran Ebonitete.si v svoji vsebini Bonitetna ocena uporablja izključno besedilne povezave, ki vključujejo samo ključno besedo ali samo brand name. Na sliki je omenjen prispevek Bonitetna ocena.
Anchor teksti na Prvafina.si – Odkup terjatev
Spletna stran Prvafina.si prav tako v besedilnih povezavah uporablja ključne besede, z izjemo enega delno-generičnega teksta “pošljite povpraševanje,” ki pa prav tako odpira vsebino z naslovom Povpraševanje.
Opazno je tudi, da povezave na brand name ni uporabila nikjer. Prispevek najdete na povezavi Odkup terjatev.
Več o anchor tekstih je razložil tudi SEO mojster Neil Patel v spodnjem posnetku: