Že uporabljate SEO orodja za pomoč pri optimizaciji? Če je odgovor da – katera? Uporabljate vsa sredstva, ki so vam na voljo tudi brezplačno?
V tem prispevku se osredotočamo na uporabo 5 najpomembnejših SEO orodij, ki vam lahko optimizacijo znatno olajšajo.
Kaj so SEO orodja in zakaj jih uporabljati
SEO orodja so spletna mesta, računalniški vtičniki in podaljški ter raznovrstni programi, ki vam pomagajo pri optimizaciji vaše spletne strani. Med najpomembnejša SEO orodja spadajo tista, ki so vam v pomoč pri iskanju ustrezne ključne besede za vašo vsebino.
Vemo namreč, da se ob nepravilni uporabi ključne besede, vaša stran lahko slabo uvrsti tudi, če je vrhunsko optimizirana.
Uporaba SEO orodij vam procesa optimizacije ne samo olajša, ampak tudi naredi učinkovitejšega. Če uporabljate ustrezna orodja, lahko do dobrih ključnih besed pridete hitreje, prav tako pa lažje prilagajate svojo vsebino. Celoten postopek pisanja se zato pospeši.
Google Autosuggest
Eden izmed najzahtevnejših korakov SEO pisanja, je iskanje ključnih besed. Prvo orodje, ki vam iskanje ključnih besed lahko zelo olajša, je Google Autosuggest. To “orodje” uporablja večina Googlovih uporabnikov (SEO pisci ali ne). Najverjetneje ga več časa uporabljate tudi vi. S pomočjo Google Autosuggest lahko hitro poiščete ključne besede, ki so sorodne tistim, ki jih iščete.
Google Autosuggest za SEO lahko najlažje uporabljate tako, da ob vsakem iskanju preletite nekaj predlaganih ključnih besed. S časoma predlogi za iste besede res postanejo personalizirani (Google vam daje predloge glede na vašo zgodovino iskanja, interese, gostoto iskanja, …), kar rezultate nekoliko “ukrivlja.” Ko Google priporoča besede glede na vaše iskanje, lahko to preprosto izbrišete (glejte sliko).
Ta problem se hitro reši tudi s pomočjo naslednjega orodja, ki ga bomo predstavili – izkaže se, da Google Autosuggest izjemno uporaben v kombinaciji z njim.
Keyword Surfer
Odličen podaljšek za raziskovanje ključnih besed je tudi Keyword Surfer. To orodje je najbolje uporabljati v kombinaciji z Google Autosuggest. Ko ga naložite na svoj računalnik, se vam bodo ob vsakem Google iskanju (in vsaki ponujeni besedi na Google Autosuggest) izpisali iskalni volumni te besede.
Dodatno še Keyword Surfer ob iskanju besede samostojno predlaga sorodne pojme, razvrščene po velikosti volumna. Takšna razporeditev vam omogoča hitro analiziranje ključnih besed, proces iskanja ključne besede pa to orodje neznatno pospeši.
Keyword Surfer je tudi smešno lahko orodje za uporabo. Ko si ga vključite v računalniški sistem, se vam vsi podatki izpišejo samodejno.
Ubersuggest
Ena izmed najbolj uporabnih spletnih strani za analizo ključnih besed, je t. i. Ubersuggest. Stran je iznašel svetovni SEO mojster, Neil Patel, zato vključuje vse, kar bi o določeni ključni besedi želeli vedeti – od najosnovnejših podatkov:
- iskalni volumen,
- SEO težavnost,
- cena za “klik” CPC, …
Do naprednejših informacij:
- iskalni volumen glede na napravo,
- cena PPC,
- starostna skupina iskalcev na ključno besedo, …
Za SEO pisce je ta spletna stran zlata jama, saj ključne besede lahko raziskujete predvsem učinkovito. Neomejena raziskava ključnih besed je sicer plačljiva, vendar lahko dnevno na dan brezplačno analizirate do 3 besede.
Ko proučujete analizo ključne besede na Ubersuggest se posvetite kar vsem izpisanim podatkom. Ker je stran izdelal SEO mojster, je v njo vključeno vse kar potrebujete, ampak tudi vse kar bi na vašo uvrstitev lahko negativno vplivalo.
Keyword Shitter
Zadnje orodje, ki pomaga pri raziskavi ključnih besed, je Keyword Shitter. Ta stran “zanimivega” imena deluje tako, da vam generira neskončno veliko predlogov za ključne besede. Če vam manjka ideja je to orodje lahko za vas zelo uporabno.
Uporaba tega orodja je odlična s kombinirano uporabo Keyword Sheeter-ja. Ta pa besede iz Keyword Shitter-ja razvrsti glede na iskalni volumen (in izpiše iskalni volumen).
Detailed SEO Extention
Zadnje najuporabnejše SEO orodje je Detailed SEO Extention. To orodje ni namenjeno raziskavi ključnih besed, ampak se bolj posveča SEO analizi spletnih strani.
Podaljšek si naložite na računalnik in normalno obiskujete neke spletne strani. Če se vam katera stran zdi posebej zanimiva (ali preverjate konkurenco) kliknete na podaljšek, ki bo nato natančno analiziral SEO te strani. Izvedeli boste:
- število besed na strani,
- vse ključne besede uporabljene na strani,
- vse povezave in slike,
- kraj in datum objave,
- avtor dela,
- …
Spletne strani ki optimizacijo izvajajo s pomočjo SEO orodja
Številne slovenske spletne strani se optimizacije lotijo prav z uporabo številnih SEO orodij. Tudi naša stran za optimizacijo uporablja SEO orodja – več o tem je napisano na Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si. Nekaj najuspešnejših slovenskih spletnih strani smo vprašali, katera orodja uporabljajo za učinkovitejši SEO.
Magus.si s ključno besedo bolečine v rami | Google Autosuggest
Spletna stran Magus.si definitivno spada pod kategorijo enih najuspešnejših spletnih strani v Sloveniji. Za iskanje ključnih besed jim je v pomoč prišel Google Autosuggest. Ker je njihov cilj prodaja elektromagnetne terapije, povezujejo to kar ta zdravi s tem, kar ljudje najpogosteje napišejo.
Njihovi prispevki zato najpogosteje temeljijo na Bolečine v rami, križu, hrbtenici, vratu, …
Eden izmed takšnih prispevkov je prav Bolečine v rami. Ko imajo zbrano ustrezno ključno besedo in zgrajeno uporabno vsebino za bralce, se lotijo natančne optimizacije, ki bo zagotovila, da bo prispevek videlo čim več iskalcev. Prispevek si lahko v celoti preberete na bolečine v rami, del pa vidite tudi na spodnji sliki.
Varcevanje-Energije.si s prispevkom Cena elektrike | “Keyword Surfer pomaga pri določanju števila obiskovalcev”
Spletna stran varcevanje-elektrike.si cilja na čim večje število obiskovalcev (kar ni vedno namen vseh SEO piscev). Strani ne zanima prodaja ampak podajanje informacij. Optimizacija za prodajo se razlikuje od optimizacije za obisk.
Orodje Keyword Surfer je zato spletni strani varcevanje-energije.si najbolj pomagalo. Ker omogoča hiter vpogled v iskalni volumen besed, so lahko hitro poiskali tiste besede, ki garantirajo največ obiskovalcev.
Da delijo informacije o morebitnih podražitvah elektrike, so se zato odločili za ključno besedo cena elektrike. Njihov prispevek vidite na sliki spodaj.
Ebonitete.si, Bonitetna ocena podjetja in uporaba Ubersuggest
Spletna stran Ebonitete.si za analizo svojih ključnih besed uporabljajo Ubersuggest. Ker se mesečni obisk ključne besede (iskalni volumen) pri nekaterih besedah pogosto spreminja, je Ubersuggest odlično orodje za spremljanje teh sprememb.
Spletna stran Ebonitete.si lahko tako spremlja obisk njihovih ključnih besed in se odloči, če bodo besedo še naprej uporabljali v svoji vsebini. Tako lahko ustvarijo več verzij podobne ključne besede. Glejte npr. prispevek Bonitetna ocena …
Prvafina.si in Detailed SEO Extention | Factoring
Prva finančna agencija a svoji spletni strani redno in z natančnostjo izvaja optimizacijo. Ker pa se njihova konkurenca pogosto spreminja, jim SEO orodje kot je Detailed SEO Extention lahko zelo pomaga.
Ker zagotavlja vpogled v optimizacijo vseh strani, lahko hitro pogledajo na kakšne ključne besede cilja njihova konkurenca in s kakšnimi povezavami si pomaga.
Poglejte njihov prispevek na povezavi factoring.
Več o SEO orodjih in njihovi uporabi še je pojasnjeno v spodnjem psonetku: