Spletni trgovec ali ne, izraz SEO je dandanes tako razširjen, da ste se z njim najverjetneje že srečali. Načini optimizacije v 2022 so hitrejši, podrobnejši in učinkovitejši.V tem prispevku bomo razjasnili, kako se je optimizacija za iskalnike reformirala v letu 2022 – je še SEO vedno aktualen, kako se lotiti učenja optimizacije, in predvsem zakaj. Berite spodaj …
Kazalo

Kaj sploh je optimizacija za iskalnike
SEO, Search Engine Optimization, ali optimizacija spletnih strani je proces izboljševanja vidljivosti vaše spletne strani – tako, da ciljate na prva mesta rezultatov iskalnika.
Kot primer poglejmo Googlov iskalnik, ki je za optimizacijo najbolj ustrezen.
Ko iskalci v Google vpišemo neko besedno zvezo, bo Googlov algoritem preletel ogromno količino vsebin (spletne strani, posamezne prispevke, posnetke, slike, …) v nekaj sekundah. Na podlagi svojih pravil, vam bo na to ponudil “najustreznejše” vsebine za vašo besedno zvezo.
Ko v iskalnik npr. vpišem ključno besedo “pizza z ananasom,” bo Google na podlagi prejšnjih iskalcev, ki so v Google vpisali to besedo, predvideval, da potrebujem recept za ta izdelek:

Ker pa me recept ne zanima mu bolj “očitno” nakažem, da iščem lokale s pizzo z ananasom. Dodam besedo “restavracija.” Poglejmo kaj Google predlaga sedaj …

Sklepajmo iz videnega – vsebina, ki jo iščete se lahko loči po eni sami besedi. Ker pa Google vedno ne ve, kaj iskalci iščemo ko vanj vpišemo neko besedno zvezo, so to delo prevzele kar spletne strani same.
Videli smo torej, da na dve različni “ključni besedi” ciljajo različne spletne strani. Tudi na naši spletni strani izvajamo optimizacijo. O tem si lahko več preberete na Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si.
Optimizacija na spletni strani Panheat.si – Sončna elektrarna
Spletna stran Panheat.si je primer podjetja, ki se je odločilo za neplačniško, trajno strategijo za uvrščanje v iskalnikih. Poglejmo primer njihove strani na Sončna elektrarna.
Prva stvar, ki jo lahko opazimo iz vidika opimizacije, je sigurno uporaba ključnih besed. V vsebini je uporabljena večkrat, pojavlja pa se tudi v naslovih.
Optimizacija za iskalnike deluje po določenem vzorcu pravil, na podlagi katerih Google določa katera stran je uspešna.

Kako optimizacija za iskalnike deluje najučinkovitejše
Po spletu se hitro pojavijo vprašanja kot “Kako izvajati optimizacijo ampak brez dela” ali “Kako lahko dosežem prvo mesto na Googlu po hitrem postopku.” Čeprav je odgovorov več (kot je tudi strategij prodaje), nas pri SEO spremlja ena (ne preveč priljubljena) resnica – optimizacija za iskalnike je najučinkovitejša takrat, ko jo izvajate:
- redno
- več časa
Na prvo mesto na Googlu lahko pridete na dva načina – plačljivo (Google Ads) ali neplačljivo (SEO).
Plačljiva uvrstitev je hitra in učinkovita – vaša stran se bo med prvimi tremi hvalila že jutri – prav tako pa bo padec vaše strani hiter in globok, takoj ko mesto na Googlu prenehate plačevati.
SEO je v nasprotju s tem dolgotrajna zadeva (o tem bomo še govorili v naslednjem poglavju), zato zahteva znanje, čas in disciplino.
Kako se najhitreje naučiti SEO
Brez potrebnega znanja, so vaši SEO potenciali dokaj neuporabni. Na srečo na spletu lahko najdete obširno skupnost tistih, ki se sami učijo SEO (ta se nenehno spreminja) in tudi ostale.
SEO se lahko učite sami, ali pa ob pomoči SEO mentorjev. Slovenski SEO mojster Matija Zajšek npr. ponuja odličen tečaj optimizacije spletnih strani.
Učenje pri mojstrih seveda ponuja veliko prednosti:
- optimizacije se naučite zanesljivo (veliko mentorjev – kot tudi zgoraj omenjeni – na koncu opravljenega tečaja ponuja priznanje ali potrdilo)
- optimizacije se naučite hitreje (med izbiro veljavnih virov in grajenjem navad za učenje, lahko preteče veliko časa – tečaji zato optimizacije naučijo neznatno hitreje)
- po opravljenem tečaju se SEO lahko učite sami (SEO pisci morajo nujno poznati osnove, ki jih seveda naučijo tudi mentorstva – ker se SEO s časom spreminja, pa lahko hitro učenje nadaljujete samostojno)
Če se profesionalnega mentorstva resnično izogibate, ali pa se resne optimizacije zares želite naučiti sami, je priporočljivo, da spremljate svetovne SEO pisce na družabnih omrežjih.
Na platformah kot so Twitter in Linkedin, to dnevno delijo svoje nasvete. Eden svetovno poznanih SEO piscev je npr. Neil Patel.
Pravilna optimizacija trajno izboljša vašo prodajo
Pravilno učenje optimizacije je pomembno predvsem zato, ker le-ta ponuja trajne rezultate za vašo spletno stran. V prvem poglavju smo omenili, da plačljiv način uvrstitve ne prinese trajnih rezultatov – takoj, ko prekinete plačevanje, vaša stran pade.
Pri optimizaciji za iskalnike je drugače.
Če svoje spletno mesto pričnete optimizirati – in to redno izvajate recimo 2 leti – bo vaša stran v tem času dobila “Googlovo zaupanje.”
To se zgodi, ko so strani dovolj “stare,” Google pa je že veliko njihovih vsebin dobro uvrstil.
Če z optimizacijo takrat prenehate, bo Google vašo stran še vedno držal zgoraj. Bolj kot je vaša optimizacija bila močna, dlje časa bo vaša stran ostala na vrhu.

Strani, ki so višje v Googlovih rezultatih prejemajo več obiska, kot strani, ki so uvrščene nižje. Prelomnica za SEO pisce je že druga stran na Googlu – ta izgubi že več kot polovico bralcev. Dobra uvrstitev zato izboljšuje vašo prodajo.
Kako je optimizacija za iskalnike pomagala pri prodaji na spletni strani Ebonitete.si – Boniteta
Spletna stran Ebonitete.si je ena izmed najuspešnejših spletnih strani Slovenije. Svoje storitve so na splet razširili tudi zato, da so dostopni širšemu krogu kupcev. Na svoji strani izvajajo optimizacijo pogosto in več časa, kar vidimo po upoštevanju pravil na njihovi Domači strani.
Kako ta izgleda, lahko vidite na povezavi Boniteta.

Spletni marketing je soodvisen s SEO
Optimizacija za iskalnike neposredno izboljša vašo uvrstitev na Googlu. Ima pa tudi širši vpliv:
- povezuje vaše podjetje na vseh platformah (npr. družabna omrežja z vašo stranjo na Googlu)
- širi trg (z dostopom večjemu številu kupcev)
- zaradi velikosti Googla, povezuje vaše dejavnosti na spletu
Le malo je še podjetij, ki prednosti, ki jih ponuja SEO še ni spregledala. Vse več je uslužbencev, ki se SEO učijo po navodilih zaposlovalcev. Google se je namreč razširil povsod po spletu in ima dostop do vsakega spletnega omrežja. Spletni marketing je zato postal soodvisen s SEO.
Kako širjenje na druge spletne platforme pomaga pri SEO
Kot omenjeno, je Google razširjen na praktično vse spletne platforme, ki imajo določeno št. uporabnikov. Zato pri uvrstitvi upošteva tudi vaš uspeh na ostalih platformah – čeprav odsotnost dejavnosti na družabnih omrežjih, vaši uvrstitvi ne bo škodovala, jo bo aktivnost izboljšala.
Na spodnji sliki vidite, na katera platforme je razširjeno podjetje Prvafina. Do strani lahko dostopate na dobaviteljski faktoring.

Spletni marketing in SEO na strani Magus.si | Prispevek Bolečine v vratu
Podjetje Magus se ukvarja z elektromagnetnim zdravljenjem in prodajo pripomočkov za lajšanje bolečin. Ob grajenju strani na Googlu, so razširjeni tudi na družabna omrežja (Facebook), kjer izvajajo offsite SEO.
Do prispevka Bolečine v vratu lahko dostopate na povezavi.

Omenjeni SEO mojster, Neil Patel, v spodnjem posnetku odlično razloži, kako deluje SEO po pravilih Googla: