Glede na popularnost panoge SEO optimizacije spletnih strani, kjer se, po eni strani vedno več podjetnikov in lastnikov spletnih strani, odloča za bodisi samostojno, bodisi outsourcano optimizacijo spletnih strani in glede na to, da je SEO industrija panoga, ki je v letu 2021 vredna že čez 80 milijard dolarjev na globalnem trgu, je razumljivo, da se vse več vprašanj, na področju SEO, dotika tudi cen za SEO optimizacijo.
Cene za SEO optimizacijo so od ponudnika do ponudnika, precej različne, hkrati so pa cene za SEO storitve, različne tudi v odvisnosti od trga, na katerem nameravate s spletno optimizacijo, nastopati. Podrobnosti o tem kaj je SEO optimizacija spletnih strani, najdete na povezavi www.Seo-Praktik.si.
Spodaj so podani odgovori na nekatera najbolj pogosta vprašanja, povezana s cenami SEO storitev.
Kazalo
Koliko stane SEO optimizacija na mesec [v Sloveniji]
V Sloveniji se SEO optimizacijske aktivnosti na mesec zaračunavajo v povprečju od 200€ naprej, pri čemer se večina ponudnikov spletne optimizacije, v prvem mesecu osredotoči na pripravo SEO analize obstoječe spletne strani, pregled ustrezne strukture postavljene spletne strani ter pripravo predlogov za t.i. hitre SEO izboljšave, ki sledijo v drugem in naslednjih mesecih sodelovanja na SEO področju.
Cene za začetne SEO analize, ponekod vključujoč že analizo ključnih besed, ponekod pa ne, se začnejo pri cca. 350€. Nekateri ponudniki analize ključnih besed v okviru začetnih SEO analiz, le te, zaračunavajo posebej, v odvisnosti od kompleksnosti panoge v kateri nastopa internetna stran, pa so cene analiz ključnih besed, od nekaj 100€ pa do 500€ za temeljito analizo ključnih besed.
Onsite SEO optimizaciji v začetnih mesecih, sledi offsite SEO optimizacija, za katero se cene v Sloveniji, začenjo pri 150€ na mesec, pri čemer večina ponudnikov to cene veže na število zgrajenih povezav, na mesec. Za ceno cca. 150€ na mesec, se v povprečju ponuja do 10 zgrajenih povratnih povezav.
Cene za offsite SEO optimizacijo so pogosto vezane na večmesečno sodelovanje – in sicer – če gre za povsem nove spletne strani, se offsite SEO storitve zaračunavajo ponavadi 12 mesecev, če pa gre za že dlje časa obstoječe spletne strani, pa se offsite SEO optimizacija ponavadi veže na 3 do 6 mesečno sodelovanje.
Zanimiv pregled in cenik SEO storitev najdete na spletni strani SEO cene Seo-Praktik.si
Eden izmed razlogov za različne cene SEO storitev je tudi, da se v nemalo primerih optimizacija spletnih strani, s katero je naročnik zadovoljen, pogosto razširi še na nadaljna sodelovanja. V tem primeru se ponavadi zaračuna paketna cena, takšnih primerov pa je kar precej, saj imajo ponavadi lastniki spletnih strani, več le teh…
Primer cen za izvajanje SEO optimizacije spletnih strani Prve bonitetne agencije in prve finančne agencije
Prva bonitetna agencija in Prva finančna agencija prihajata izpod peresa istih lastnikov in razumljivo je, da je cena za izvajanje SEO storitev obeh spletnih strani (ebonitete.si & prvafina.si) obračunana paketno.
Zaradi varovanja poslovne skrivnosti ne napišemo točno koliko stane paket SEO storitev, ki se izvajajo za prvafina.si in ebonitete.si, lahko pa zapišemo, da obe spletni strani, prejemata SEO storitve istega poslovnega partnerja, kakor tudi, da SEO storitve obsegajo tako začetno pripravo izbora ključnih besed, kakor tudi onsite SEO predloge za izboljšave na obeh spletnih straneh ter tudi offsite SEO gradnjo povratnih povezav.
Koliko zaračunati za SEO storitve, če se s spletno optimizacijo ukvarjate, sami
Če se sami ukvarjate s SEO optimizacijo spletnih strani, poskušajte najprej čimbolj natančno (in diverzificirano/drugače) od konkurenčnih SEO ponudnikov, definirati SEO storitve, ki jih ponujate oz. boste ponujali na trgu.
Že samo pri onsite SEO optimizaciji, lahko SEO storitve razdelite na hitre onsite SEO izboljšave (npr. SEO naslovov, meta opisov, notranjih in zunanjih povezav, alt tagov na slikah, itd..) ter vsebinsko SEO optimizacijo (ločene cene za različne vrste onsite SEO vsebin, npr. optimizirani blog zapisi, optimizirani teksti za prodajne in pristajalne spletne strani, optimizirani opisi produktov v trgovinah, optimizacija vsebine na vstopni strani, itd…)
Bolj kot boste imeli natančno izdelan cenik svojih SEO storitev, lažje boste oblikovali cene, sicer pa se poskušajte v svojem SEO ceniku držati primerljivih cen za optimizacijo v okviru trga, na katerem boste izvajali optimizacijo spletnih strani (npr. Slovenija) ter v okviru panoge za katero boste izvajali SEO (težko stanejo enako SEO storitve za panogo, v kateri je ogromno konkurentov, napram panogi v kateri konkurence ni tako dosti).
Podrobneje so različne storitve za SEO optimizacijo, opisane tudi na spletni strani www.matijazajšek.com.
NAMIG: Ena izmed najbolj uporabljanih možnosti, da začnete SEO storitve izvajati (in tudi ustrezno ceniti) sami, je ta, da se SEO optimizacije priučite sami. V primeru, ko znanja izvajanja optimizacije spletnih strani, obvladujete pod svojo streho, se SEO aktivnosti, povrnejo na dolgi rok – najkasneje pa takrat, ko želite v svoj repertoar ključnih besed, s katerimi želite doseči prva mesta na Googlu, dodajati vedno nove ključne besede.
Spodaj poglejte primer spletne strani Magus.si, ki je v lastno izobraževanje za SEO optimizacijo, investirala cca. 1 leto izobraževanja (skozi t.i. SEO mentorstvo).
Spodaj so prikazane uvrstitve internetne strani Magus.si, na Googlu, kjer lahko opazite, da je v juniju 2021 Magus dosegel top rankinge (pozicije od prvega do petega mesta) z več kot 95% zastavljenimi ključnimi besedami:
Ali je optimizacija spletnih strani vredna svojega denarja
Nasprotno z večinskim prepričanjem, optimizacija spletnih strani, ni v vseh primerih vredna svojega denarja. Ker je enostavno predraga in prepočasna (napram drugim možnostim vzpostavitve delujoče spletne prodaje na Googlu (npr., Google oglaševanju)).
Preden se odločite za izvajanje optimizacije spletne strani si natančno določite (dosegljive) cilje, rok za dosego, predviden vložek (časa in denarja) ter preučite panogo v kateri nameravate izvajati SEO optimizacijo.
Ni malo panog, ki so, ne samo na področju plačljivega Google oglaševanja, že neverjetno konkurenčne (cene oglasov, pa so posledično, izjemno visoke), temveč tudi na področju spletne optimizacije, dobesedno izjemno zahtevne. V teh panogah boste morali vložiti precej napora v pripravo onsite in offsite SEO vsebin, pa tudi v branding, da bi se vaša blagovna znamka, uveljavila na spletu, skozi daljše časovno obdobje.
Na srečo, se danes da že vnaprej predvideti in izračunati ali je optimizacija spletnih strani, vredna svojega denarja. V kolikor imate poznane podatke o iskalnem volumnu vaših predvidenih targetiranih ključnih besed, kakor tudi podatke o povprečnem CTR-ju v vaši panogi, si lahko, na podlagi povprečnega pričakovanega števila klikov, glede na višino uvrstitve vaše spletne strani na Googlu, vnaprej izračunate, kakšno uvrstitev morate na Googlu doseči, da bi se vam SEO optimizacija in posledična prodaja, zaradi nje, pokrila.
Ker iskalnik Google deluje na podlagi izlistanja več ponudnikov za posamezno ključno besedo, načeloma velja, da je SEO optimizacija vredna svojega denarja, v panogah, ki zahtevajo primerjavo (storitve, dražji produkti, produkti z visoko dodano vrednostjo,…) saj si bodo potencialni kupci v tem primeru ogledali na prvi strani Googla, več spletnih strani, s čimer pa jim v “radar” pade tudi vaša internetna stran, četudi niste dosegli še ravno prvega mesta na Googlu.
Optimizacija spletnih strani se splača na dolgi rok. Argumente za to poglejte na spodnji sliki.
Primer upravičenosti vlaganja v SEO za spletno trgovino Pohištvo123.si
Na spodnji sliki lahko vidite ključne besede spletne trgovine Pohištvo123.si (besede so zamegljene) v SEO kampanji, ki so razdeljene na aktualne SEO besede ter ključne besede, s katerimi je trgovina Pohištvo123.si, že dosegla top uvrstitve na prvi strani Google (razdelek MONITORING).
Za vse ključne besede v segmentu monitoringa, je v preteklosti bila izvajana intenzivna SEO optimizacija, v mesecih, ko pa so SEO rezultati doseženi, pa se v SEO kampanjo dodajajo nove besede (segment aktualno), v monitoringu pa samo ostajajo besede za spremljanje doseženih pozicij. Iz teh uvrstitev zdaj prodaja teče. Na ta način obiskovalci spletne trgovine Pohištvo123.si, le to, tudi najbolj poznajo, saj se Pohištvo123.si nahaja na Googlu, na vrhnjih pozicijah, s številnimi svojimi produkti (npr. počivalniki, vzmetnicami, klubskimi mizicami, itd…)
Dodatne informacije:
- še več uporabnih nasvetov iz področja SEO optimizacije (in primerov praks, ki jih s SEO optimizacijo, izvajamo na Mizarstvo.si), najdete na povezavi Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si
- ena izmed opcij, da pridete do informacij o tem kakšne bi bile “poštene” SEO cene za vašo internetno stran, v vaši panogi in na geografsko gledano, tistem trgu, na katerem nastopate, je tudi, da preprosto po SEO storitvah in cenah povprašate vaše spletne konkurente. Tisti, ki so v vaši panogi, med SEO prikazi, na vrhu Googla, zagotovo natančno vedo koliko vlagajo v SEO, hkrati pa se jim, če ostajajo na prvih straneh Googla, investicija v SEO, tudi vrača. Ena izmed takšnih spletnih strani je tudi spletna stran medex, ki SEO izvaja več kot vrhunsko. Preverite na povezavi preveri med.