Članek, v katerem je opisano oglaševanje na Googlu, v nadaljevanju, sodi v sklop člankov v katerih opisujemo Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si
Če verjamete ali ne, za oglaševanje na Googlu, na Mizarstvo.si, vse od začetkov postavljanja spletne strani, ne uporabljamo plačljivih Google Ads kampanj. A je obisk spletnega portala Mizarstvo.si, v prvem letu dela, od postavitve spletne strani Mizarstvo.si, začel naraščati tako kot kaže spodnja slika (iz Google analitike obiska spletne strani Mizarstvo.si):
V spodnjem zapisu pojasnjujemo in s primeri prikazujemo kaj delamo (in kaj smo delali), da smo prišli do takšne rasti obiskovalcev iz Googla, hkrati pa za vse tiste, ki se zanimate za Google oglaševanje, ponujamo tudi nekatere primere in ideje, preko katerih boste tudi sami, če vas zanima oglaševanje na Googlu, prišli do bolj učinkovitega oglaševanja in rezultatov. Namreč, Google oglaševanje, tako kot vsako drugo spletno oglaševanje, iz leta v leto, stane vedno več.
Kaj boste našli v tem zapisu…
Kazalo
Zakaj smo se na Mizarstvo.si odločili za brezplačno pot do novih obiskovalcev iz Googla
Za oglaševanje, promocijo in rast obiska na spletni strani Mizarstvo.si, s pomočjo neplačljivih metod, smo se odločili zaradi naslednjih razlogov:
- na plačljivo Google Ads oglaševanje se takrat (leta 2013 & leta 2014) nismo spoznali
- glede na to, da je Mizarstvo.si bila ena od naših prvih spletnih strani, nismo imeli denarja za Google Ads
- nekaj malega smo o brezplačni možnosti pridobivanja obiskovalcev na spletno stran, brali na drugih straneh in nam je pravzaprav ta pot, v tistih časih, bila edina možna opcija za prve obiske
So pa leta dela na pridobivanju t.i. neplačljivih/organskih obiskovalcev, v nadaljevanju, pripeljala do tega, da smo na “brezplačnem oglaševanju oz. pridobivanju obiskovalcev” ostali.
Brezplačno oglaševanje na Googlu, precej spletnih mojstrov pozna pod sinonimom “spletna optimizacija”. Na podlagi ISTEGA DELA, kot ga izvajamo na Mizarstvo.si, to je optimizacije spletnih strani, so po spletni strani Mizarstvo.si, nastale še MatijaZajšek.com in še nekaj let kasneje Seo-Praktik.si.
V čem je razlika med plačljivim Google oglaševanjem & neplačljivim nastopom na Googlu
Plačjivo, Google Ads oglaševanje zahteva denar.
Brezplačni nastop na Googlu (SEO optimizacija spletnih strani) zahteva čas.
To je glavna razlika med Google Ads (ex Adwords) in SEO optimizacijo.
So pa še druge razlike med obema oblikama promocije na Googlu:
- Google Ads omogočajo takojšnje rezultate (takojšnje povečanje števila obiskovalcev na spletno stran). Praktično v trenutku, ko plačamo in zakupimo ključne besede.
- SEO optimizacija prinaša rezultate na dolgi in srednji rok, je pa za razliko od Google Ads oglasov, dlje časa učinkovita. Če od Google Ads oglasov dobiva spletna stran obisk (in kupce) vse dokler plačujemo, potem pa je konec, SEO optimizacija prinaša kupce in obisk, tudi, ko s samo optimizacijo spletnih strani, že končamo.
- za učinkovito SEO optimizacijo potrebujete bistveno več spletnih vsebin kot za Google Ads, primer vsebine za potrebe rezultatov oglaševanja iz naslova optimizacije spletnih vsebin, poglejte npr. naša članka o vgradnih omarah in predsobah.
Kdaj izbrati plačljivo spletno oglaševanje (Google Ads) in kdaj brezplačno oglaševanje
Nikjer ni predpisano in nikjer ne piše, da je ena ali druga oblika oglaševanja in pridobivanja obiskovalcev na spletne strani, boljša/predpisana za to ali ono spletno stran.
Praktično za vse spletne strani se splača preveriti in premisliti ali se lotiti oglaševanja s plačljivim pristopom ali brez denarja. Za oboje potrebujemo resurse, kader ali pa čas, da se enega ali drugega pristopa, dobro naučimo.
Nekatere marketinške raziskave dokazujejo, da je izplen od oglaševanja, v kolikor se odločimo za hkratno uporabo oglaševanja na Googlu z Google Ads in SEO, približno 5% večji, kot, če izberemo samo eno od možnosti oglaševanja. Sicer pa je tako, da tako kot velja za vse druge oblike oglaševanja, velja tudi za oglaševanje na Googlu, da je pristop k oglaševanju odvisen od strategije, marketinškega proračuna, znanja in ciljev, ki jih z marketinškimi in oglaševalskimi kampanjami želimo doseči.
NAMIG: Da je oglaševanje na Googlu, praktično ves čas v porastu in pozitivnem trendu, gre pripisati temu, da ima iskalnik Google, praktično nad 90% delež uporabnikov spleta, internet marketing na Googlu pa med digitalnimi agencijami posledično vedno večjo težo.
Oglaševanje na Googlu – prikaz primerov
Spodaj je prikazanih nekaj primerov, ki prikazujejo kako zgleda oglaševanje na Googlu in kakšne učinke “lahko” ima učinkovito Google oglaševanje….
Prikaz razlike med plačljivimi Google Ads oglasi in organskimi prikazi (primer oglaševanja za spalnice)
Poglejte sliko:
Spletne strani označene s številkami, so na Googlu prikazane v obliki oglasa (ker so te spletne strani zakupile ključno besedo “spalnice”). Spletna trgovina Pohištvo123.si, na vrhu slike, je v Googlu prikazana, brez, da zato plačuje zakup ključne besede “spalnice” (ki jo na mesec sicer na slovenskem Googlu vtipka cca. 2000 oseb).
Pomen izbora ključnih besed za oglaševanje na Googlu & stroški oglaševanja
Kako ZELO je pomembno katere ključne besede izberemo za Google oglaševanje (in s katero spletno vsebino sploh oglaševati na Googlu), poglejte na spodnjem primeru….
Recimo, da smo cvetličarna….. zanima nas pa oglaševanje cvetja….
Iz spodnje slike lahko vidite, da so, v kolikor želite oglaševati cvetje, najbolj primerna vrsta vsebine za tovrstne oglase, slike cvetja in vpis cvetličarne na Googlov zemljevid, pomeMben pa je tudi izbor ustreznega časa/sezone za oglaševanje cvetja. Ne boste najbrž plačali oglasa “za cvetje” decembra….
Poleg tega najbrž želite, da je vaše ogaševanje na Googlu, čimbolj ciljano/natančno/učinkovito. Iz zgornje slike lahko vidite, da je boljše kot, da z oglasi zakupite ključno besedo “cvetje” to, da zakupite bolj ciljane ključne besede (npr. rezano cvetje, travniško cvetje, itd…). Slovenski spletni “virtuoz” na področju oglaševanja cvetja in vsega, kar je povezano s poroko, je spletna trgovina Sanjski-Sopek.si.
Stroški oglaševanja na Googlu bodo dosti nižji, če boste z oglasi (in zakupom ključnih besed) bolj natančni. Preširoke ključne besede imajo za posledico visok obisk, a malo prodaje (glede na obisk). Zato je zakup preširokih ključnih besed NEUČINKOVITA OGLAŠEVALSKA KAMPANJA.
Google oglaševanje storitev
Učinkovitost oglaševanja storitev na Googlu je, zraven izbire ustrezne sezone in natančnosti ključnih besed (iz prikaza v zgornjem primeru), odvisna tudi od vrste storitev. Za nekatere storitve, ki imajo visoko dodano vrednost, si lahko privoščimo zakup “dražjih” ključnih besed (v ustrezni sezoni), za druge storitve se plačljivo oglaševanje, zaradi prevelike konkurence, ne splača.
Cena oglaševanja na Googlu in posledično stroški oglaševanja so odvisni od trga interesentov za zakup vsake posamezne ključne besede, posebej. Več kot je interesentov za posamezne ključne besede, dražji so Google oglasi.
Poglejte primer…
Storitev “krajinska arhitektura” in zakupljena ključna beseda “krajinska arhitektura” bi na Googlu, “tekmovala” z dvema drugima oglasoma ter tudi z t.i. Googlovo knowledge graph kartico (na sliki na desni), ki praktično ponuja vse informacije o krajinski arhitekturi, v eni obliki/kartici.
Vprašanje je, ali bi se “krajinska arhitektura” splačala oglaševati izven sezone, še posebej visoki pa znajo biti stroški oglaševanja (ne samo glede na ceno enote zakupa ključne besede), izven sezone, saj plačan oglas “zmotijo” Google knowledge graph kartica, Googlov zemljevid in konkurenčni oglasi. V Sloveniji, na področju krajinke arhitekture, zelo učinkovito vnovčuje nastop na Googlu, slovensko podjetje Kreal.
Kako oglaševati na Googlu, če nimate lastnih izdelkov
Oglaševanje na Googlu je primerno tako za oglaševanje produktov kot tudi storitev. To najbrž že ve večina, ki sploh razmišlja, da bi se lotila Google oglasov.
Google Ads platformo za oglaševanje pa lahko vnovčujejo tudi spletne strani, ki sicer lastnih produktov in storitev nimajo – imajo pa znanje kako učinkovito Google Ads oglaševanje, izvajati.
Tak, zelo uspešen primer, je medijski, specializiran spletni portal Varčevanje-energije.si.
Varčevanje-energije.si na svoji strani predstavlja toplotne črpalke, sončne elektrarne, električne avtomobile, ipd…. svojih poslovnih partnerjev, ker pa so specialisti za Google oglaševanje z Ads-i, preko svoje strani, za svoje stranke, pridobivajo nove kupce…
NAMIG: S klikom na zgornjo povezavo vam bo “v sekundi” jasno kako Varčevanje-energije.si, za svoje poslovne partnerje, preko lastne spletne strani, pridobiva kupce. Pozorni bodite na oglase na strani!!!
Oglaševanje na Googlu za velike in prepoznavne blagovne znamke [npr. Zlatarna Celje]
Večini ljudem poznane blagovne znamke (Zlatarna Celje) se Googla oglaševanja največkrat lotevajo zo dodatno mero premisleka (saj med kupljenimi besedami verjetno nima smisla zakupiti oglasov, povezanih z imenom blagovne znamke), hkrati pa se z nekaterimi ključnimi besedami, priznane blagovne znamke, tako ali tako, že pozicionirajo kot prepoznavne (in toej za njih stroški oglaševanja niso smiselni). Zlatarna Celje velja na tem področju za eno od vodilnih blagovnih znamk, ki Google Ads oglaševanje, vnovčuje zelo premišljeno in strateško. Kako bo vaše oglaševanje na Googlu strateško učinkovito, prikazuje tudi spodnji video (v angl.):