Prvo mesto na Googlu je sveta zadeva za vse SEO pisce in spletne trgovce. S pravilno uporabo vam lahko močno poveča promet in zagotavlja stranke. Kaj točno pa delajo spletne strani, da postanejo prvi na Googlu?
Kazalo
Kako spletne strani najhitreje postanejo prvi na Googlu
Doseg prvega mesta na Googlu ni lahek podvig in zahteva veliko discipline, znanja in časa. Večino spletnih strani, ki jih najdete na prvem mestu iskanih rezultatov, pa sledi podobnemu vzorcu.
Razlog za to je Googlov algoritem, ki strani razporeja na podlagi nekih pravil, ki jih sam določa. Ta pravila si lahko pogledate tukaj.
Bolje kot bo vaša stran te smernice upoštevala, bolj bo Googlu všeč in višje se bo uvrstila. Pomnite tudi, da se smernice pogosto spreminjajo in, čeprav spremembe niso drastične, vam lahko hitro spodnesejo prvo mesto na Googlu.
Spletne strani, ki zasedajo prvo mesto na Googlu pa seveda ne sledijo samo tem smernicam, namreč se ukvarjajo tudi s SEO. To je postopek izboljševanja vidljivosti spletnega mesta, za katerega ste v spletnem marketingu sigurno že slišali.
S SEO vašo stran prilagajate po pravilih Googlovega algoritma, ki niso zapisana v Googlovih smernicah – razumete jih lahko kot nadgradnjo le-teh.
Učenje SEO je v slovenščini dostopno tudi vam, na povezavi optimizacija spletne strani, kjer vas SEO mojster uči optimizacije iz večletne prakse. Katere SEO smernice torej upoštevajo najuspešnejše slovenske spletne strani?
Kako izgleda optimizirana spletna stran, ki se poteguje za prvo mesto na Googlu | Panheat.si
Med najuspešnejša slovenska podjetja z energetskimi rešitvami sigurno spada podjetje Panheat. Kot mnogi, so tudi oni svojo prodajo razširili na splet, kjer so bolj vidni in dostopni večjemu številu kupcev – imajo pa tudi več konkurence.
Poglejmo si na primer ključno besedo sončna elektrarna. Beseda ima (za slovenske standarde) ogromen iskalni volumen, s kar 1900 iskanji na mesec. Za prvo mesto se zato seveda poteguje ogromno podjetij.
Poglejmo kako so se boja za prvo mesto lotili na Panheat.si.
SEO Optimizacija na Panheat.si
Čeprav ima SEO univerzalne smernice, se upoštevanja teh veliko strani loti na drugačen način – kar je tudi pravilno. Če bi vsi delali po enakih korakih, bi strani bile iste in ne bi ponudile nobenih novih informacij.
Analizirajmo optimizacijo na spletni strani podjetja za energetske rešitve, Panheat.si:
- ključne besede
Da je Googlu jasno o čem govorite in vas lažje razvrsti v pravilno kategorijo, je uporaba ključnih besed obvezna. Panheat besedo sončna elektrarna uporabi v URL naslovih …
… v glavnih (H2) naslovih …
… in v vsebini.
- Header in Footer
Sta dve t. i. “SEO sestavini,” ki pripomoreta k organizaciji spletni strani in pomagata predvsem obiskovalcem vaše spletne strani. Lažje kot se bralci organizirajo po vaši vsebini, bolj bo stran priljubljena.
Header je pri tem “najvišja” sestavina, saj je na samem vrhu spletne strani. Sestavljajo ga meniji, kontaktni podatki, blog in iskanje.
Footer je na dnu spletne strani in navadno vključuje kratek opis strani, kontaktne podatke, lokacijo podjetja in sorodne vsebine.
- meniji in povezave
Poznamo več vrst menijev (primarni, sekundarni, topbar, …), ki so prav tako uporabljeni na spletni strani Panheat.si. Na spodnji sliki recimo vidite topbar menije (blog, mnenja strank, energetske rešitve, …), ki se nato delijo na sekundarne menije.
Povezave so lahko “notranje” (inbound) ali “zunanje” (outbound). Pomeni, da lahko linkajo na enako stran, ampak drugo vsebino, ali pa čisto drugačno stran, ki je vsebinsko povezana.
Spletna stran je lahko prva na več različnih ključnih besedah | Seo-praktik.si
Ko spletne strani ciljajo na prvo mesto na Googlu, se vedno osredotočijo na ključno besede na katero “targetirajo.” Tisti, ki se SEO šele učijo, začnejo z grajenjem vsebine, ki se posveča samo eni ključni besedi. Tako na svoji spletni strani postopoma dodajajo vsebine, vsaka od katerih bi se naj uvrstila na prvo mesto na Googlu.
Profesionalni SEO pisci pa znajo z eno vsebino ciljati že na več ključnih besed. Z “majhnimi” prispevki, kot je npr. tale, lahko prvi na Googlu postanejo s dvema, tremi ali (če je prispevek obsežnejši) še več ključnimi besedami.
Odličen primer takšne spletne strani je Seo-Praktik.si. Spletna stran se ukvarja s spletno optimizacijo, kar pa dokazuje tudi njihova uvrstitev.
Najdete namreč lahko veliko ključnih besed, pri katerih je Seo-Praktik.si prva, ali vsaj na prvi strani. Za SEO pisce je najpomembnejše, da so uvrščeni na prvo stran, saj je skok iz ogledov prve strani na drugo stran že zelo globok.
Poglejmo si nekaj primerov uvrstitve Seo-Praktika:
(Nekatere ključne besede so dovolj “popularne,” da je prvo mesto lahko celo plačljivo. Takrat se ob straneh, ki so za svoje mesto plačale pojavi oznaka “Ad” ali “Oglas,” pod njimi pa se uvrščanje strani nadaljuje kot ponavadi.)
Včasih se spletna stran Seo-Praktik.si z eno vsebino prva uvrsti na večih ključnih besedah.
Uspešne strani, ki so prve na Googlu & kako to dosegajo
Razvoj SEO se nadaljuje samo zato, ker se razvija vzporedno z Googlovim algoritmom. Vsakič, ko Google na prvo mesto uvrsti novo stran, lahko opazujemo kaj je ta stran spremenila, v čem se razlikuje od drugih, zakaj je posebna, … Konkurenca nam zato daje možnost za nadgrajevanje.
Poglejmo si nekaj uspešnih slovenskih strani in skušajmo ugotoviti, zakaj jim je uspelo doseči prvo mesto na Googlu.
Spletna stran Prvafina.si s prispevkom Faktoring
Prva finančna agencija ima spletno stran Prvafina.si in s pomočjo optimizacije cilja na prva mesta v rezultatih. Eden izmed njihovih uspešnih prispevkov je članek za faktoring. Najdete ga na povezavi.
Sprva poglejmo, kako je stran sploh sestavljena. Že na prvi pogled je vidno, da vključuje veliko SEO elementov in sestavin:
- Meniji (vidni so topbar, primarni in sekundarni meniji),
- Sidebar (vključno s sorodnimi vsebinami in kontaktom),
- Header & Footer,
- …
To pomeni, da je stran že sama po sebi Googlu všeč – hitro mu bo “padla v oči” in ima večje možnosti za uvrstitev.
Posvetimo se še vsebini samega prispevka. Takoj vidimo, da je kratek in jedrnat. To pomeni, da je večja možnost, da bralci prispevek preberejo v celoti, kar pomeni, da bodo tudi več časa preživeli na strani (ogromno bralcev stran zapusti že, če daje videz obširnosti – uporaba slik in posnetkov v prispevku Factoring to prepreči).
Vidno je tudi, da Prvafina.si upošteva vsebinska SEO pravila:
- uporaba ključnih besed (s prispevkom Faktoring ciljajo celo na dve ključni besedi – faktoring in factoring, kar je razvidno iz naslova)
- grafične motnje (drugačne barve, majhni odstavki, white space, …)
- povezave (predvsem notranje ali inbound povezave, kar še povečuje moč strani)
Spletna stran Magus.si s prispevkom Bolečine v kolkih
Podobno kot Prva finančna agencija, se je tudi podjetje Magus razširilo na splet. Svoje znanje optimizacije so pridobili iz individualnih mentoriranj, kar pa se tudi kaže v njihovih uspehih.
S prispevkom Bolečine v kolkih so dosegli odlične rezultate na prvi strani Googla. Poglejmo kako so se tega lotili.
Spletna stran je – enako kot Prvafina.si – odlično optimizirana. Vključuje:
- menije,
- sidebar,
- mnenja strank,
- …
Vsebina prispevka je prav tako odlično zgrajena. Ključna beseda se v besedilu pojavi tudi s sinonimi.
Odlična poteza spletne strani Magus.si, je CTA (Call To Action). To je copywriting strategija, ki deluje tako, da bralce na koncu pozove k “akciji.” Večina strani bo to izvedla z “Kupite zdaj!” in podobnimi frazami. Cilj je, da bralec nekaj naredi – karkoli. Če bralca ohranite aktivnega, se možnost, da boste nekaj prodali, poveča.
Magus.si se je tega lotil bolj unikatno. S svojim CTA bralca namreč dobesedno pozivajo k akciji. Ste opazili kje?
Z vodenimi vajami na koncu prispevka.
Spletna stran Ebonitete.si in Bonitete
Spletna stran Ebonitete.si je tudi primer strani, ki prvo mesto na Googlu varuje z optimizacijo. Na povezavi Bonitete si poglejte njihov prispevek. Opazite upoštevanje SEO pravil in SEO elementov?
Tudi ta stran je namreč v celoti optimizirana. Vse kar smo našteli na prejšnjih straneh, se pojavlja tudi tu. Posebnost je en SEO element, ki pa ga še prej nismo videli pri nobeni strani – Home Slider.
Home Slider je samodejna predstavitev, ki vključuje nekaj prosojnic. Namen teh je, da podajo najosnovnejše informacije, ali pa samo služijo za pridobivanje bralčeve pozornosti. Tudi to je lahko velik prispevek k dobri uvrstitvi.
Spletno optimizacijo izvajamo tudi na naši strani. Na povezavi Kako gradimo in razvijamo spletno stran Mizarstvo.si lahko dostopate do prispevkov, podobnih temu. Več o tem kako postati prvi na Googlu si lahko pogledate tudi v spodnjem posnetku: